  • 1. Data: 2010-01-15 20:12:24
    Temat: na lakier rozpuszczalnikowy lakier wodny
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam na podłodze mozaikę drewnianą.
    Pomalowana była lakierem rozpuszczalnikowym Domalux.
    Czy sensowne jest wykonanie malowania renowacyjnego lakierem wodnym?
    Jakie macie doświadczenia, czy lakiery wodne są trwałe w użytkowaniu?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2010-01-15 20:49:45
    Temat: Re: na lakier rozpuszczalnikowy lakier wodny
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy sensowne jest wykonanie malowania renowacyjnego lakierem wodnym?
    > Jakie macie doświadczenia, czy lakiery wodne są trwałe w użytkowaniu?

    Lakiery wodne akrylowe, bo chyba o takich rozmawiamy są dużo mniej trwałe.
    Odradzam nakładać lakier wodny na Domalux, bo bardzo szybko zejdzie.
    Sam to przepraktykowałem musząc odnowić fragment drewnianej podłogi
    zniszonej kółkami fotela. Niestety ze względu na dziecko nie mogłem sobie
    pozwolić na lakiery rozpuszczalnikowe, dlatego zdecydowałem się na lakier
    wodny, który się zniszczył w przeciągu kolejnych 2 czy 3 lat.

    Najlepiej pomaluj ponownie Domaluxem lub jakimkolwiek innym lakierem
    uretanowym, poliuretanowo-alkidowym czy chemoutwardzalnym. Wcześniej
    powierzchnię starego lakieru trzeba dobrze zmatowić, a najlepiej
    wycyklinować.
    Lakiery wodne sprawdzają się tylko tam, gdzie nakładane są bezpośrednio na
    drewno.

    Polecam w szczególności lakier poliuretanowy "Polyuretane varnish gloss
    finish" firmy Leyland. Pomalowałem nim schody. Lakier jest o wiele
    mocniejszy od Domaluxu, którym malowałem podłogi w pokojach i pomimo
    ciorania buciorami od przeszło 10 lat zdarł się tylko miejscami na rantach
    stopni. Poza tym nie wymaga podkładu (jak w przypadku Domaluxu) przy użyciu
    lakierów Capon, który okropnie śmierdzi i truje oparami rozpuszczalnika
    nitro. Można nim malować bezpośrednio na gołe drewno i nawet jest to
    wskazane. Ponadto także o wiele mniej śmierdzi od Domaluxu.

  • 3. Data: 2010-01-16 15:13:57
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Farby wodne są dobre dla osób przeczulonych na punkcie ekologii oraz smrodu
    farby. Innych zalet nie widzę. W ostateczności można nimi malować boazerie
    ale na podłodze to porażka.
    Rozpuszczalnik z farby klasycznej ulotni się po kilku godzinach, nie będzie
    się wydzielał przecież tygodniami.
    I jeszcze jedno, chyba najważniejsze. Jak to ma byc malowanie renowacyjne,
    to trzeba porządnie oczyścić powierzchnię przed malowaniem np. zmywając
    porządnie rozpuszczalnikiem a najlepiej przeszlifować. Bez tego zamiast
    dwóch warstw farby na podłodze będzie przekładaniec: stara farba - brud z
    pastą - nowa farba.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-16 16:05:37
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >zamiast dwóch warstw farby na podłodze będzie przekładaniec: stara farba -

    Na szczęście nigdy nie pastowałam tych podłóg.
    Nie znalazłam w okolicy lakierów firmy Leyland, które radził "Plumpi".
    Zdecydowałam się na BONDEX błyszczący - uretanowo-alkidowy.
    Mam nadzieję, że okaże się dobry i nie taki śmierdzący jak Domalux.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2010-01-16 18:37:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Zdecydowałam się na BONDEX błyszczący - uretanowo-alkidowy.
    > Mam nadzieję, że okaże się dobry i nie taki śmierdzący jak Domalux.

    Bondex ponoć też robi dobre farby. Jednak nie miałem okazji osobiście ich
    testować, znam tylko z informacji innych osób.

  • 6. Data: 2010-01-18 13:03:20
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    A kto ma doświadczenie z lakierem do podłóg ze Śnieżki?
    "SUPERLAK LAKIER ALKIDOWY URETANOWANY oparty jest na rozpuszczalnikowej
    żywicy alkidowej uretanowanej z dodatkiem środków pomocniczych i
    uszlachetniających"

    Patrząc na skład to jest taki jak lakier Bondex, bo też jest
    uretanowo-alkidowy.

    Pozdrawiam Krycha.