    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: naprawa (tuning) hydroforu
    Date: Sun, 29 Aug 2010 21:57:12 +0200

    Dnia 29-08-2010 o 20:52:18 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > mam taki zestaw hydroforowy Omnigena JY 1000:
    > http://allegro.pl/zestaw-hydroforowy-jy-1000-24l-omn
    igena-tanio-i1205149244.html
    > jest zamontowany w studni na zewnątrz (studnia z kręgów, sucha w dół
    > do wody idzie wwiercona rura 160-tka)
    > no i padła pompa, niby odporna z nierdzewki, ale jednak w tej studni
    > jest wilgoć, skrapla się na ścianach i całym hydroforze, przez tydzień
    > nie była używana, rdza chwyciła i d..pa :-(

    No bo to pompa jest do piwnicy a nie studni.

    > nie wiem czy wymieniać pompę na taką samą, żeby po 2 latach szlag ją
    > też trafił, czy może dać od razu zamiast niej jakąś niewielką
    > głębinową wsadzoną w rurę:

    głębinową i będziesz miał spokój, tylko pamietaj co najmniej 0,5m
    nad dnem żeby piasku nie ciągła.

    > zawsze myślałem, że głębinowe są dużo droższe, ale np.
    > http://allegro.pl/pompa-glebinowa-pompy-do-wody-0-4-
    kw-fvat-hit-i1196087249.html
    > cenowo porównywalne, ale co są warte...?
    Wg mnie za słaba, będdzie długo 'biła' do zbiornika, poszukaj takiej
    na min 1kw, cena max 700zł ale masz spokój na parę lat.

    > czy da się (czy będzie współgrała z posiadanym zbiornikiem i
    > czujnikiem ciśnieniowym)
    Będzie o ile powietrze będzie w zbiorniku (poduszka u góry).

    i czy warto zamieniać na pompę głębinową?
    Warto, bo takie jak kupiłeś to sie nadają do podlewania ogródka
    ze studni co ma max 5m.

    --
    Pozdr
    JanuszK