  • 11. Data: 2009-05-31 21:43:13
    Temat: Re: noze kuchenne - roznice
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 22:59:46 +0200, agent73 napisał(a):

    > Ja jeszcze do powyższego dołożę notoryczne zjeżdżanie takiego
    > ząbkowanego noża w jedną stronę (te ząbki są nie symetrycznie
    > nacięte). Za cholerę nie mogłem tym prosto kromki ukroić, a świeży
    > chleb był cały poharatany!

    Dokładnie, dokładnie. Jak tym kroić - nie wiem.

    > Zatem specjalny nóż do chleba leży w
    > szufladzie pod kuchenką,

    Jej, to zupełnie jak u mnie pod blatem :-D

    > może jak będę miał terochę czasu to przerobię
    > go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

    Dobry pomysł, muszę TŻ poprosić o przeróbkę.

  • 12. Data: 2009-05-31 21:44:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 23:12:17 +0200, doslaw napisał(a):

    > a moze to kwestia tępoty noża albo po prostu kiepskiego noża ?

    Kiepski nóż? - jasne, skoro nie kroi jak należy.

    > chociaż ruchy nożownika też mogą tu wchodzić w grę ;)

    Dobry nóż nie wymaga specjalnej techniki.

  • 13. Data: 2009-05-31 23:06:15
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Ikselka pisze:

    > Kiepski nóż? - jasne, skoro nie kroi jak należy.

    > Dobry nóż nie wymaga specjalnej techniki.

    no wiec wlasnie...
    ja mam taki jeden, ktory rewelacyjnie kroi i taki drugi z tej samej
    firmy, ktory jest kiepski (bo ma male zabki;) )
    mimo, ze to sa noze z nizszej polki (jakies 50 zeta) to akurat ten do
    chleba jest super

    czego nie moge powiedziec o jego bracie, normalnym duzym szerokim do
    krojenia, ktoremu niewiadomo kiedy powstal uszczerbek, dosc duzy ;)

  • 14. Data: 2009-06-01 04:48:15
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje noze
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja
    > traducyjne ostrza.
    > Ktore rozwiazanie polecacie?

    Ja polecę nóż ceramiczny - kupiłem pół roku temu i poza smarowaniem
    chleba innego nie używam.
    Jest ostry, ma równe ostrze i na razie nie wymaga ostrzenia.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 15. Data: 2009-06-01 08:08:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Mam kilka noży Nirosta i nie jestem zachwycona - ciężkie, grube,
    > sztywne, nieelastyczne ostrza. Lubię noże o lekkich, cienkich,
    > giętkich ostrzach.

    które ja odradzam, te noze jak chińskei miecze są kompletnei do dupy.

    nóż ma być cięzkim, sztywny i dobrze wyważony.

  • 16. Data: 2009-06-01 08:30:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 01:06:15 +0200, doslaw napisał(a):

> [...]
    >
    > czego nie moge powiedziec o jego bracie, normalnym duzym szerokim do
    > krojenia, ktoremu niewiadomo kiedy powstal uszczerbek, dosc duzy ;)

    Na kilkanaście posiadanych różnego autoramentu i maści noży używam
    jednego-dwu. I tyle. Reszta tylko leży. Trafić na dobry nóż to sztuka. Przy
    czym z doświadczenia już wiem, ze te dobre wcale nie ukrywają się między
    najdroższymi. te najdroższe mają, owszem, design, dużo stali, jakieś tam
    pseudoudogodnienia, które to rzezcy w sumie tylko przeszkadzają. Nóż ma być
    prosty, tani, lekki i ostry, no i nie tępiący się w zmywarce. Te warunki
    spełniają jedyne dwa, wcale nie drogie, noże - reszta tylko kasę pochłonęła
    i leży.

  • 17. Data: 2009-06-01 08:32:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2009 10:08:23 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > które ja odradzam, te noze jak chińskei miecze są kompletnei do dupy.
    >
    > nóż ma być cięzkim, sztywny i dobrze wyważony.

    Nie. Mnie takie nie odpowiadają - mam małe dłonie, chcę kroić bez wysiłku,
    nie chcę dużych, ciężkich noży. Lubię lekkie i skuteczne, o giętkim,
    cienkim ostrzu i lekkim, ergonomicznym trzonku.
    Jak widac - preferencje sa bardzo indywidualne.

  • 18. Data: 2009-06-01 08:40:36
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja

    Z firmy Tramontina.
    Nie kupuj ich w zestawie, bo wydasz ładne kilkaset (bliżej 1000 niż 500)
    zł, a nie wszystkie będą w domu jednakowo potrzebne, lepiej na sztuki,
    wtedy łatwiej skompletujesz, co Ci potrzeba. Mamy wiele noży, ale te są
    najlepsze, najbardziej wygodne i praktyczne, zarówno z ząbkami i bez.
    Inne sprzęty z tej firmy też są ok, ale noże zdecydowanie najlepsze.
    --
    Basia

  • 19. Data: 2009-06-01 08:42:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 02:58:43 +0200, Panslavista napisał(a):

    > noża

    > Raczej poczytaj o pracy ostrza, kątach ostrza, kątach przyłożenia ostrza.

    :-DDD

    > Taki nóż musi być ustawiony płaszczną ostrza pod kątem przyłożenia do
    > płaszczyzny kromki.

    Sorry, próbowałam, nie jestem tępa - w odróżnieniu od owych noży - ale
    rano, zaspana, nie mam ochoty mierzyć kątów i ustawiać przyłożenia -
    efektem może być tu jedynie ucięcie sobie palca. Nóż prowadzę prostopadle
    do deski i przyciskam. Jeśli nie ma efektu - to wyrzucam.

    > Ogólnie kup sobie "maszynkę" do chleba, czyli krajalnicę
    > na korbkę lub prąd.

    Miałam. Nie chcę. Podarowałam. Kolejna zawalidroga w kuchni na blacie, a ja
    lubię pusty blat, przestrzeń. I to wybieranie okruchów... Kupuję chleb
    krojony, jeśli kupuję go w ogóle. Maszyna mi niepotrzebna do ukrojenia
    dwóch kromek na śniadanie.

  • 20. Data: 2009-06-01 09:34:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:10:32 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Oboje macie rację - ponieważ to rodzaj pracy jest kryterium doboru noża.

    Nie rodzaj pracy, lecz indywidualna wygoda. Nikt mi nie zabroni kroić
    chleba nożem do trybowania mięsa, skoro akurat lubie noże, które mają
    długie, cienkie, giętkie ostrze.