  • 1. Data: 2009-05-31 18:35:40
    Temat: ile styropianu itp
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    muszę zrobić na nowo podłogę. Na podłodze będę płytki i teraz moje
    pytanie, do wykorzystania mam 22 cm ile z tego przeznaczyć na styropian, a
    ile na wylewkę betonową no i ile na płytki? Pod podłogą jest nieogrzewana
    piwnica (w kamienicy). Im więcej styropianu, tym mniejsze obciążenie
    podłogi, lepsza izolacja, ale pewno bez przesady, bo wylewka też musi mieć
    chyba z kilka dobrych centymetrów

    Jeśli na części bym chciał zrobić ogrzewanie wodne podłogowe (może i matę
    elektryczną też, na pewnej małej części) to ile tutaj i na co (styropian,
    wylewka betonowa, rury, jastrych)

    Cała powierzchnia to około 8-9 m^2

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2009-05-31 20:09:46
    Temat: Re: ile styropianu itp
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Sensowna wylewka musi mieć minimum 4-5 cm grubości. Można ją też wyzbroić
    siatką lub prętami i bedzie bardziej wytrzymała.
    Izolacja styropianowa pod ogrzewaniem powinna mieć min 3 cm. Na styropianie
    powinien być ekran z metalizowanej folii wodoparoodpornej. Są gotowe
    izolacje (styro + ekran ok 3 cm).
    Na podłogę dajesz styropian twardy przeznaczony do ocieplana podłóg.
    Ogrzewanie wodne robisz z rur pex kładzionych na stryropian z wspomnianą
    wyżej folią ekranującą lub gotowy ekran, na to bezpośrednio wylewka
    jastrychowa - ok 4-5 cm.
    Mata elektryczna wg zaleceń producenta - są takie co mogą być zatopione w
    kleju do kafelek. Pod matą też izolacja ekranujaca żebyś nie grzał stropu w
    piwnicy.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-05-31 21:33:28
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Wylewka na podłogówce wodnej to min 5cm.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-06-01 19:13:45
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Wylewka na podłogówce wodnej to min 5cm.

    5 cm od styro/foli czy 5 cm ponad rurki?? (ile mają rurki?)

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-06-01 20:21:14
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    lukas pisze:
> [...]
    > pytanie, do wykorzystania mam 22 cm ile z tego przeznaczyć na styropian,
    > a ile na wylewkę betonową no i ile na płytki? Pod podłogą jest

    Od góry:
    Płytki+klej ok 1cm
    Wylewka betonowa zależy od różnicy wysokości poszczególnych narożników,
    ale jak dasz 5cm to będzie OK, dobrze w wylewce umieścić siatkę z drutów
    takich 3mm - siatka do kupienia w składach budowlanych.

    > nieogrzewana piwnica (w kamienicy). Im więcej styropianu, tym mniejsze
    > obciążenie podłogi, lepsza izolacja, ale pewno bez przesady, bo wylewka
    > też musi mieć chyba z kilka dobrych centymetrów
    Przyjmij , że min 5cm

    > Jeśli na części bym chciał zrobić ogrzewanie wodne podłogowe (może i
    > matę elektryczną też, na pewnej małej części) to ile tutaj i na co
    > (styropian, wylewka betonowa, rury, jastrych)
    Styro, na to rurki, najlepiej zapinane do styro, ale mozna też do
    siatki. Siatka metalowa wtedy obowiązkowa. Jastrych z plastyfikatorem.

    > Cała powierzchnia to około 8-9 m^2

    To maleństwo jest.

    BR
    Igus'

  • 6. Data: 2009-06-01 23:44:20
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Mariusz pisze:

    > 5 cm od styro/foli czy 5 cm ponad rurki?? (ile mają rurki?)

    5cm to absolutne minimum licząc od folii. Minimum to znaczy najlepiej
    wylać z 7cm

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...