  • 1. Data: 2009-05-31 18:52:18
    Temat: noze kuchenne - roznice
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje noze
    z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja
    traducyjne ostrza.
    Ktore rozwiazanie polecacie?
    Dzieki
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2009-05-31 19:18:17
    Temat: Re: noze kuchenne - roznice
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 20:52:18 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja

    Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
    skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
    szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

  • 3. Data: 2009-05-31 19:26:39
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
    > skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
    > szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

    Zgadzam się z przedpiszcą, a nawet więcej, bo obejmuje to także noże do
    sera i pomidorów. Jakiś maso albo emo to wymyślił. Weź umyj taki nóż
    choćby. Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w
    takie jakby fale.
    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2009-05-31 19:42:50
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje
    > noze z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci

    Noże z ząbkami jak najbardziej ostrzy się. Z jednej strony głowni noża
    powierzchnia jest gładka, z drugiej podcięta - tą się ostrzy
    | |
    rys: --> \|
    Strałka wskazuje którą stronę się ostrzy. Do ostrzenia należy używać osełki
    (kamienia) dla potrzeb doraźnych oraz szlifieki tarczowej aby naostrzyć
    porządnie i na dłużej.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-05-31 19:42:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 21:26:39 +0200, Grzexs napisał(a):

    > Zgadzam się z przedpiszcą, a nawet więcej, bo obejmuje to także noże do
    > sera i pomidorów. Jakiś maso albo emo to wymyślił. Weź umyj taki nóż
    > choćby.

    Nie no, to robi u mnie zmywarka, bo inaczej oczywiście bym je wyrzuciła
    tez.
    > Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w
    > takie jakby fale.

    A ja - dobry, ostry, prosty nóż, taki co się daje ostrzyć. I tyle.
    Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
    znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
    lądują na całej podłodze kuchni.

  • 6. Data: 2009-05-31 19:44:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 21:42:50 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > (kamienia) dla potrzeb doraźnych oraz szlifieki tarczowej aby naostrzyć

    No, ale własnie napisałam też o rozpryskiwaniu sie okruchów spod tych
    ząbków. Nie do opanowania sprawa. Dlatego uzywam noży o prostym ostrzu.

  • 7. Data: 2009-05-31 19:52:44
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 31-05-2009 o 20:52:18 adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > noze
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci

    mam kilka nozy tzw. laserowych nie wymagajacych ostrzenia minizabki maja.
    No i tradycyjne w tym nóż szefa Amefy. Oba rodzaje sie sprawdzają.
    A chleb kroje krajalnica. Do obierania uzywam obieraczki.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 8. Data: 2009-05-31 20:59:46
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 31 May 2009 21:42:58 +0200, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    >Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
    >znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
    >lądują na całej podłodze kuchni.

    Ja jeszcze do powyższego dołożę notoryczne zjeżdżanie takiego
    ząbkowanego noża w jedną stronę (te ząbki są nie symetrycznie
    nacięte). Za cholerę nie mogłem tym prosto kromki ukroić, a świeży
    chleb był cały poharatany! Zatem specjalny nóż do chleba leży w
    szufladzie pod kuchenką, może jak będę miał terochę czasu to przerobię
    go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

    --
    A.

  • 9. Data: 2009-05-31 21:12:17
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    agent73 pisze:

> [...]
    > szufladzie pod kuchenką, może jak będę miał terochę czasu to przerobię
    > go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

    a moze to kwestia tępoty noża albo po prostu kiepskiego noża ?
    chociaż ruchy nożownika też mogą tu wchodzić w grę ;)

  • 10. Data: 2009-05-31 21:41:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 21:52:44 +0200, Zbyszek napisał(a):

    > mam kilka nozy tzw. laserowych nie wymagajacych ostrzenia minizabki maja.
    > No i tradycyjne w tym nóż szefa Amefy.

    Mam kilka noży Nirosta i nie jestem zachwycona - ciężkie, grube, sztywne,
    nieelastyczne ostrza. Lubię noże o lekkich, cienkich, giętkich ostrzach.