  • 21. Data: 2011-09-23 18:53:59
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cc832$1@news.home.net.pl...
    Pamiętaj szczególnie o ociepleniu tego

    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5646296727983184786

    To całe nadproże od linii sufitu w górę i wszystkie ściany działowe i nośne,
    wszystkie masz z 3 stron okleić styropianem zanim jeszcze zaczną robić
    sufity. Później nie będzie dojścia żeby to solidnie zrobić.

  • 22. Data: 2011-09-23 19:04:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cc832$1@news.home.net.pl...

    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5655237697239208050

    Ostatnio gdziesz czytałem, że fajnie jest zrobić taką czerpnię w ogrodzie. A
    mianowicie zakopujesz na 150cm ryrę fi 150 - oczywiście zależy od wydajności
    i przeliczeń.
    Ale zakopujesz ją pod całym ogrodem jak wymiennik gruntowy do pompy ciepła.
    Na końcu wystaje z ziemi taki mały komin z siatką i filtrem na metr żeby go
    śnieg nie zasypał.
    Podobno powietrze zasysane np przy -15 po przejściu 50-70m takiej rury
    wchodzi do rekuperatora o temperaturze bliskiej zeru.
    Po wymianie w rekuperatorze zostaje tylko niewiele aby podnieść temperaturę
    do 24 stopni.
    Podobno to działa.
    Są nawet specjalne wymienniki gruntowe, płytowe, zakopywane na płasko. Ale
    gołe rury z kwasówki zakopame w ziemię daja piorunującego kopa ciepła w
    zimie i robią za klimę w lecie.

  • 23. Data: 2011-09-23 19:06:02
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:j5il7g$448$1@opal.futuro.pl...

    > "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cc832$1@news.home.net.pl...
    >
    > https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5655237697239208050

    Aha i ten daszek z betonu mnie niepokoi. Jest od góry ocieplony ?
    Ta obróbka za mało wystaje czy jest miejsce na styropian z boku?
    Od dołu też okleić musisz, bo ci narożnik domu wymrozi.?

  • 24. Data: 2011-09-23 19:13:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cc832$1@news.home.net.pl...

    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5655237646674385394

    ten betonowy daszek niepokoi. Musisz go ocieplić, bo on działa jak radiator.
    Wyciągnie załe ciepło z narożnika domu. Dobrze, że mur z ytonga, a nie z
    porothermu.
    Zrób z tym coś. Oklej. masz tam miejsce? Góra, dół i po bokach.

  • 25. Data: 2011-09-23 19:21:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-23 21:06, kiki wrote:

> [...]
    > Ta obróbka za mało wystaje czy jest miejsce na styropian z boku?
    > Od dołu też okleić musisz, bo ci narożnik domu wymrozi.?

    Daszek ma 10cm styro od góry - cały + przy styku ze ścianą, do tej
    ściany jest 15cm styro w tym momencie.
    Z boku pod wiatrownicą z blachy jest tylko kantówka drewniana 5x7cm więc
    na całej jej długości ocieplenia nie ma. Niżej deski do boków tego
    daszku dam 5cm styro i od dołu cały dach i słup go podtrzymujący też 5cm
    chcę ocieplić. Powinno wystarczyć.

    Natomiast ścianki działowe, nośne wewnętrzne i wszystkie zewnętrzne co
    mają murłątę na sobie chcę zasypać granulatem z wełny.

    Granulat chcę wysypać na podwieszany sufit g-k i sypać tak dużo aż
    utopią się wszystkie działówki, aż pod górną powierzchnię wiązarów. Nie
    wiem ile wyjdzie ale myślę ze ok 40cm.
    Dlatego oklejanie tych ścianek strypianem chyba nie ma sensu skoro i tak
    utoną w granulacie wełny.
    A może granulat styropianu lepszy?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2011-09-23 19:26:26
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cdc3d@news.home.net.pl...

> [...]
    > na całej jej długości ocieplenia nie ma. Niżej deski do boków tego daszku
    > dam 5cm styro i od dołu cały dach i słup go podtrzymujący też 5cm chcę

    Szkoda, że nie 10 ale 5 to już zawsze coś. może wejdzie 6 :-)
    To beton. Przewodzi okropnie. Spróbuj dać więcej jak się uda.

    W zimie dotkniesz ręką w narożniku pokoju i od razu poczujesz, a to tylko
    drobna uwaga.
    Czemu jej nie poprawić.
    U ciebie ogólnie mało jest rzeczy źle zrobionych :-) Gratulacje :-) I dobry
    materiał Ytong, wybacza fuszerki i niedoróbki.

  • 27. Data: 2011-09-23 19:28:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cdc3d@news.home.net.pl...

    > Natomiast ścianki działowe, nośne wewnętrzne i wszystkie zewnętrzne co
    > mają murłątę na sobie chcę zasypać granulatem z wełny.

    Ja bym je okleił najpierw nawet 5cm zanim je zasypiesz. Chyba, że zasypiesz
    50-60cm.
    Między granulkami powiuetrze może sie przeciskać. Styropianem i siatką to
    zatkasz na amen.

    jak już tak ci idzie to nie zrób na koniec jakiejś głupoty :-)

  • 28. Data: 2011-09-23 19:33:11
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > wyjdzie ale myślę ze ok 40cm.
    > Dlatego oklejanie tych ścianek strypianem chyba nie ma sensu skoro i tak

    Ja bym je najpierw zahermetyzował zanim zasypiesz. Będziesz miał pasywność,
    a nie tylko ocieplenie.
    Oklej, uszczelnij pianą i dopiero zasyp.
    Wełna jest niepalna ale styropian nie nasiąka gdyby nawet coś się stało i
    gnić nie będzie. Ale to drugorzędna sprawa.
    Jednak oklej najpierw..
    Tylko tak jak ci pisałem. najpierw zrób profile przyścienne sufitu. Od nich
    ciągnij styro żeby pozakładać czapki na ściany. Dalej panka.. jak nie będzie
    wystawać to nawet nie dawaj siatki i kleju tylko zasyp ile wlezie.

  • 29. Data: 2011-09-23 19:34:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-09-23 21:28, kiki wrote:
    > Ja bym je okleił najpierw nawet 5cm zanim je zasypiesz. Chyba, że
    > zasypiesz 50-60cm.
    > Między granulkami powiuetrze może sie przeciskać. Styropianem i siatką
    > to zatkasz na amen.

    No nie powiem, dałeś mi tym do myślenia. Chyba jednak okleje je 5-ką.
    Tylko co ze ścianami zewnętrznymi z murłatą?
    Myślałem aby zrobić tak, żeby styropian na ścianach od zewnątrz nakleić
    tak aby wystawał nad murłatę z 12cm - potem właśnie od zewnątrz zasypać
    wełną murłatę do wysokości tego wystającego od zewnątrz styro.
    Nic lepszego mi nie przychodzi do głowy.

  • 30. Data: 2011-09-23 19:45:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cdf2d$1@news.home.net.pl...

    > No nie powiem, dałeś mi tym do myślenia. Chyba jednak okleje je 5-ką.
    > Tylko co ze ścianami zewnętrznymi z murłatą?

    Musisz okleić po obu stronach murłaty czyli z przodu i od środka i na to od
    góry na całość nakryć. Później dokleją ci do tego styropian na elewację ale
    na pianę ostatnią warstwę.
    Skleisz obróbkę murłaty z ociepleniem zewnętrznym ścian. A od wewnątrz
    wsypiesz to coś na pół metra.
    Pamietaj, że do poziomu sufitu jest znacznie głębiej niż do szczytu ściany i
    warstwa nad sufitem będzie miała 40-50cm a na ścianą ledwo co.

    > Myślałem aby zrobić tak, żeby styropian na ścianach od zewnątrz nakleić
    > tak aby wystawał nad murłatę z 12cm - potem właśnie od zewnątrz zasypać
    > wełną murłatę do wysokości tego wystającego od zewnątrz styro.

    Ale napór ci to rozwali. oderwie elewację. Lepiej przyklej dookoła murłaty,
    sklej elewację z obróbką murłaty i dopiero zasyp
    Od góry na murłatę daj nawet 15cm EPS100 żeby był mocny Możesz coś tam
    wzmocnić i w murłatę coś wbić co ileś żeby kołkowało pionowo styropian
    przeciw ścinaniu.

    Mówię, nie zrób głupoty. Ocieplenie murłaty szczególnie nad nadprożami
    betonowymi to mus. 20cm ctyro, super szczelnie żeby nie było strużek
    powietrza..
    Murłata nie jest idealna i jak wpadnie powietrze pod nią to poleci kilka
    metrów do kolejnej nieszczelności. łapiesz reką i co ona taka zimna..