    From: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: off-topic ustawienia sterownika do spalania pelletu
    Date: Mon, 20 Oct 2014 23:55:33 +0200

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:543e1fda$0$3170$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam nadzieję, że łapiesz już gdzie jest haczyk i dlaczego palanie peletem
    > w kotle peletowym jest tanie, a palenie peletem w kotle retortowym jest
    > drogie?
    Co prawda to nie odpowiedz na moje pytanie - ale uwaga bardzo cenna - tone
    pelletu mam i musze ja zutylizować chciał czy nie, a wyrzucić nie wyrzucę.
    Odpowiem sobie sam ale możę komuś się przyda. Komin mam wysoki ok 8m tak w
    przybliżeniu duzym co generuje dobry ciąg kominowy. Zauważyłem że podczas
    testów mimo spalenia ok 1/4 zbiornika nie mam ani grama popiołu. Co wskazuje
    na bardzo mocny ciąg kominowy.
    Co zrobiłem kupiłem rurę z szybrem i stłumiłem na maxa ciąg kominowy. Do
    tego zakręciłem blachę od wentylatora całkiem została wąska tylko dziurka
    przez całą blachę co jak się okazuje wystarcza. Na ten moment mam opanowany
    juz piec podacz pacy jeszcze do pełni szczęscia potrzebujęgo w spoczynku
    podregulowac. Temperatura już mi siętrzyma na kotle dosłownie 1-2 st wyżej
    od zadanej a nie ponad 10 st. Jest jeszcze dym w pauzie ale to chyba za mało
    podaję powietrza w czasie. skrócę czasy między podaniamu.
    PS dzięki za techniczny wywód węgiel już w drodze :)
    --
    .:Artur:.