  • Data: 2018-08-03 18:58:05
    Temat: Re: [ogrzewanie] promienniki porczerwieni - warto?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W skali bezwzglednej wszystko co ma temperature wyzsza od zera bezwzglednego jest
    promiennikiem. Z promiennikami jest marketingowy myk. Slonce grzeje podczerwienia i
    jest dobrze. I frajerzy lykaja jak mlode pelikany bo w nauczyciela od fizyki
    kamieniami rzucali. Slonce grzeje ale jest tak daleko i ma tak duza moc ze wplyw na
    dostarczona do obiektu moc maja odleglosci liczone na ziemi w tysiacach kilometrow.
    Natezenie kazdego promieniowania jest odwrotnie proporcjonalne do odleglosci i do
    tego jest to funkcja kwadratowa. Dwa razy dalej cztery razy mniej. Przy ogrzewaniu
    podczerwienia od sufitu w glowe cieplo w nogi zimno. Jak w nogi cieplo to glowa
    odparowuje. Pierdolenie ze grzeje to meble itp to oszustwo bo ktos moze miec meble z
    polerowanej stali nierdzewnej a w lazience biale blyszczace kafelki.

    Nie wiem po co się tak produkujesz jak nie masz kompletnie pojęcia i
    bzdury piszesz.
    Ogrzewanie promiennikami w niektórych przypadkach jest jedynym możliwym
    do zrealizowania ogrzewaniem. Najlepszym promiennikiem jest podłogówka,
    a jeżeli nie można zrobić podłogówki to bywa, że ogrzewanie
    promiennikowe górne jest jedynym. Dla przykładu duże hale produkcyjne,
    których nie da się ogrzać grzejnikami, właśnie ogrzewa się promiennikami
    gazowymi lub elektrycznymi.

    > W budynkach gdzie na stale przebywala ludzie tylko systemy oparte na konwekcji lub
    wymuszonym ruchu powietrza sie nadaja.

    Bzdury piszesz. Konwekcja i grzejniki to najbardziej ch....wy sposób
    ogrzewania domu. Zwłaszcza jak współpracuje z kotłem gazowym oraz pompą
    ciepła typu ON/OFF.