  • 11. Data: 2011-05-24 17:46:36
    Temat: Re: okna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się wystrzegać)
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Też tak myślałem, ale już widzę kolejny ruch takiego producenta i
    > stwierdzenie, że w tym małym okienku specjalnie dał cieńką stal bo
    > grubsza tylko pogarsza właściwości termiczne a w ogóle nie jest
    > potrzebna dla tak małego okienka. I co wtedy? Mam przepiłować okno
    > tarasowe? :) Żyjemy w strasznym kraju - trzeba by wszystkich pilnować na
    > etapie produkcji albo robić wszystko samemu.

    Może wystarczy tylko wywiercić otwór odpowiedniej średnicy.
    Typową suwmiarką trochę ciężko by było to pomierzyć, ale widziałem
    narzędzie, które mierzyło grubość ścianek właśnie przez otwory, tylko
    nie wiem jak to się nazywa.

  • 12. Data: 2011-05-26 07:50:31
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
    > Cześć.
    > Jestem po trzech spotkaniach z różnymi sprzedawcami okien. Muszę sobie
    > uporządkować to co od nich usłyszałem. Dlatego proszę o Wasze zdanie w
    > kilku kwestiach.
    >
    > 1. Profile - czy brać pod uwagę producenta profili? Czy są jakieś istone
    > różnice? Każdy z nich stosuje inne - Aluplast, Schuco, Brugmann.
    >
    > 2. Okucia - Roto vs. Maco - porównywalne?
    podobno tak

    > 4. Taras (otwór 270cm - chciałem 3x90, 1x fix, 2 skrzydła rozwierne) -
    > oto podglądy sprzedawców:
    > a) wysokie skrzydło 90cm musi być wzmocnione poprzeczką bo inaczej
    > będzie za mocno pracować i się wypaczy (?)
    > b) okno przesuwne to wydatek kilkunasty tysięcy a i tak mogą być problemy
    > c) (inny sprzedawca po usłyszeniu powyższego) cooo? okno przesuwne u
    > mnie to max 3tyś i nie ma z nim żadnych problemów (profil aluplast)

    Ja mam od Jeziera okno drzwi przesuwne wyba 2 x 140cm lub coś podobnego
    jeden fix, jedne przesuwne, nie mają żadnych poprzeczek, działają
    zajebiście i nie kosztowały kilkanaście tylko kilka tysiów. Tylko u
    Jeziera do okna a do drzwi balkonowych są różne profile, a czasem
    widywałem, że niektórzy robią na takich samych IMHO zbyt delikatnych.

    > 5. Brama garażowa (w projekcie szer. 242cm) - co jest ważne na co
    > zwracać uwagę?

    żeby ci się podobała i na cenę :)

    > 6. Roleta zintegrowana.. jeden mnie przekonuje że rewizja jest od
    > zewnątrz a drugi mi pokazuje że rewizja od środka. Sam nie wiem czy to
    > różnica pomiędzy producentami, czy też mówią o zupełnie innej
    > technologii nazywając ją tak samo. A może to tylko kwestia montażu?

    serio chcesz mieć rolety ?

    > 7. Silnik do rolety - zdaniem jednego dobry silnik to koszt 300zł
    > zdaniem innego 650zł a za 300zł to najtańsza chińszczyzna..

    ten za 650 to prawdopodobnie najtańsza chińszczyzna za 300 tylko ty
    zapłacisz 650.

    > To by było na tyle.. jeden z nich jeszcze marudził, że otwory
    > niestandardowe, ale puszczałem to mimo uszu.

    U Jezierskiego (jak ja kupowałem) nie było pojęcia wymiar standardowy,
    bo wszystkie okna były robione na zamówienie.

    pzdr.
    rafał

  • 13. Data: 2011-05-26 08:05:38
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > 1. Profile - czy brać pod uwagę producenta profili? Czy są jakieś istone
    > różnice? Każdy z nich stosuje inne - Aluplast, Schuco, Brugmann.

    Profile roznia sie iloscia komor, szerokoscia i wsolczynnikiem U.
    Te najlepsze maja wzmocneinia metalowe wypelnione pianka, lub
    kompozytowe z pianka.
    W Aluplascie rozwazalem Energeto, ale odpuscilem, poniewaz ewentualna
    zbita szyba oznacza wymiane skrzydla - szyby sa w nich wklejane.

    Ja akurat kupilem MSy na profilu Brügmanna.
    Duza fabryka wiec nie powinni oszukiwac.

    > 2. Okucia - Roto vs. Maco - porównywalne?
    Maco podobno lepsze bo okno nie wypadnie, gdy w pozycji uchylonej
    przekrecisz na otwieranie nie dopychajac okna. Tak mi ktos kiedys tlumaczyl.
    Poza tym maja cos tam antywywazeniowego - tez mi tak w MSach tlumaczyli.
    Roto nie znam, ale mam wylaz dachowy tej firmy i wg mnie to wielka lipa.

    > 3. Wzmocnienia
    Stawialbym na duzego producenta - nie powinien na tym oszczedzac.

    > 4. Taras (otwór 270cm - chciałem 3x90, 1x fix, 2 skrzydła rozwierne) -
    > oto podglądy sprzedawców:
    > a) wysokie skrzydło 90cm musi być wzmocnione poprzeczką bo inaczej
    > będzie za mocno pracować i się wypaczy (?)
    Poprzeczke lepiej dac - okno bedzie sztywniejsze.
    Ja mam szerokosc 220 cm, wiec 2 skrzydla rozwierne.
    Poprzeczka na wysokosci parapetow zwyklych okien wyglada estetycznie.

> [...]
    > różnica pomiędzy producentami, czy też mówią o zupełnie innej
    > technologii nazywając ją tak samo. A może to tylko kwestia montażu?

    Jestes pewny, ze chcesz rolety?
    Wg. mnie szkoda pieniedzy. Szyby termo nie puszczaja duzo ciepla do srodka.
    Brak rolety - brak mostka.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2011-05-27 19:31:13
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 24 May 2011 12:05:55 +0200, Shaman napisał(a):

    > Będę wdzięczny za wszelkie komentarze pomagające osiać ziarno od plew. Nie
    > wiem o co pytać odnośnie sposobu montażu, żeby móc ocenić i później
    > egzekwować jego poprawność.

    Zapytaj o fartuchy EPDM.

    --
    ŁC
    Skoki przez ognisko - prawdawny sposób depilacji okolic bikini.

  • 15. Data: 2011-05-29 14:02:40
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 24 Maj, 12:05, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    >    c) (inny sprzedawca po usłyszeniu powyższego) cooo? okno przesuwne u
    > mnie to max 3tyś i nie ma z nim żadnych problemów (profil aluplast)

    Pamiętaj o poszerzeniach profili do drzwi tarasowych/balkonowych -
    zakładając poziom docelowy >15 cm od fundamentu lepiej żeby coś ci
    dosztywniło ramę, zwłaszcza takiego dużego okna - żadne tam cegłówki
    itp. wynalazki.

    Nie wiem na ile jest to standardem u producentów, ale rzucając
    ostatnio oferty do oknoplstu/oknoplusa nie było żadnych pytań co i
    jak, od razu dorzucili do oferty

    mucher