    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Date: Sun, 25 Jun 2017 21:57:08 +0200

    > I co ja mam o tym myśleć?
    policzyć. Jeśli masz dom słabo izolowany, to przygotuj się na to , ze
    cobyś nie zrobił - i tak będziesz miał poczucie że przepłacasz. jeśli
    jednak będziesz grzał przez weekendy, to bezwładność ( o której ja
    uparcie wspominam) też będzie dawała negatywny efekt. W takim przypadku
    prąd będzie najkorzystniejszy, bo co prawda sam rachunek może być
    wysoki, ale koszty urządzeń niskie, odpalanie w miarę bezpieczne i jeden
    rachunek bez zapasu. nie będziesz musiał załatwiać i magazynować OO alni
    LPG. Ile prąd moze być droższy niż cokolwiek innego? W najczarniejszym
    scenariuszu dwa razy droższy. ale może być tak, że nie będzie droższy wogóle

    > Szukam w Internecie ale mało jest ofert na
    > piec olejowy a używka to nie za bardzo. Ile kosztuje taki olej opalowy
    > do ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    prąd
    gaz/olej
    węgiel Plus samoobsługa

    gaz / olej - można spalać tak aby było oszczędnie, albo aby się palił. i
    tu nikt Ci problemu nie rozwiąże. wszystko zależy od sprzętu.

    > fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

    wszystko się da, ale przy prądzie za automat zapłacisz od parunastu do
    100zł. przy gazie więcej, ale to też zależy czy samoróbka czy od
    producenta pieca. olej opałowy zdalnie odpalany? Bałbym się. choć jak
    użądzenia ma atest.... Tylko jeszcze jedno pytanie. jak zostawisz
    chałupę na tydzień, potem się rozchorujesz, albo będziesz miał stłuczkę
    i auto w serwisie, al przywali minus15° to co z wodą w kaloryferach?
    Przy prądzie niemasz wody :)

    Pozdrawiam
    ToMasz
    Grzejący gazem :)