    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: ostrzenie pił do drewna
    Date: Sun, 18 Mar 2018 10:52:45 +0100

    Lisciasty pisze:

    > Teściu ma taką ostrzarkę co wygląda jak mikroskop skrzyżowany z
    > krajalnicą do chleba i parkomatem. Działa to na przewód do gniazdka.
    > Pituliłem tym przez godzinę łańcuch zajechany do cna i po tym
    > pituleniu się wyostrzył, ale zważywszy, że godzina mojej pracy,
    > nie licząc amortyzacji ustrojstwa ostrzącego to grubo powyżej 14,8 zeta,
    > jest to przypuszczalnie nieopłacalna czynność. Aczkolwiek skoro
    > jest ostrzarka i łyse łańcuchy, to człek siada i pituli.

    Widziałem taką temperówkę na prąd ze ściany w Lidlu. Nie kupiłem.
    Raz, że łańcuch miałem wtedy ostry. A dwa, to cenę uznałem za
    nieadekwatną. Nieadekwatną do ceny samej piły chociażby. Z drugiej
    strony, gdyby mi ktoś dawniej powiedział, że gdy będę chciał uciąć
    gałąź w ogrodzie, to zwyczajnie pójadę do sklepu i za zwyczajne
    pieniądze zwyczajnie kupię piłę łańcuchową -- to bym mu nie uwierzył.

    Tak więc ustrojstwa nie mam, co oddala ode mnie perspektywę pracy
    za stawkę 14,80 zł na godzinę (brutto, bez odpisu na amortyzację).
    Ta ręczna wygląda mi zdecydowanie bardziej sensownie. 26 zębów z
    jednej strony, 26 z drugiej, przy każdym trzy energiczne pociągnięcia
    w rytm walca -- to zdaje się faktycznie można opędzić w kilka minut.

    Jarek

    --
    A rekiny w oceanie
    Mają zębów pełen pysk,