  • 1. Data: 2011-01-12 15:00:14
    Temat: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Temat okolodomowy. Musze kupic pilarke lancuchowa i zastanawiam sie, czy
    wybrac tradycyjny sprzet spalinowy, czy moze jednak elektryczny.

    O ile z pilami spalinowymi mam doswiadczenie od lat (Alpina, Sthil,
    MacAllister i inne), to nigdy nie uzywalem elektrycznej.

    Jak to jest tak naprawde z halasem - silnik nie wyje, ale czy calosc jest
    wyraznie cichsza od spalinowki?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-01-12 15:08:46
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 12.01.2011 16:00, Maciek wrote:
    > Jak to jest tak naprawde z halasem - silnik nie wyje, ale czy calosc jest
    > wyraznie cichsza od spalinowki?

    Dzwiek jest na poziomie halasu jaki produkuje wiertarka elektryczna.
    Przynajmniej sthil elektryczny z ktorym mialem doczynienia tak brzmial
    S.

  • 3. Data: 2011-01-12 15:18:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Sty, 16:08, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

    > Dzwiek jest na poziomie halasu jaki produkuje wiertarka elektryczna.
    > Przynajmniej sthil elektryczny z ktorym mialem doczynienia tak brzmial

    Dość spora wiertarka.
    Elektryczna jest trochę cichsza, ale dla mnie jej najwieksza zaleta to
    fakt, że jest od reki gotowa do pracy, nie trzeba sie naszarpać,
    napierdzielić z pompką, ssaniem i tymi wszystkimi rzeczami, przez
    które do przecięcia jednej deski spalinówki zwyczajnie nie chciałoby
    mi się odpalać, a elektryczną po prostu wezmę i włączę.

    J.

  • 4. Data: 2011-01-12 16:20:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >które do przecięcia jednej deski spalinówki zwyczajnie nie chciałoby
    >mi się odpalać, a elektryczną po prostu wezmę i włączę.

    O to to. Kupiłem na okolicznosc budowy i byłem zachwycony :-)
    A hałas -na pewno duzo ciszej niz spalinowa.

    b.

  • 5. Data: 2011-01-12 18:05:44
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Nie tylko hałas, też smrodu, żadnego nie czuć. Mi moja elektryczna
    (jakaś tania OBI) zepsuła się po 20 m3 (jakieś sprzęgło do wymiany -
    podobno niepotrzebnie robiłem z niej dźwignię - była tempa) drzewa.
    Dalej jechałem spalinową jakiejś rozpoznawalnej firmy - hałas smród,
    ciężar i o dziwo nie dawało się mocniej przycisnąć bo stawała.
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-01-12 20:30:53
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Nie tylko hałas, też smrodu, żadnego nie czuć. Mi moja elektryczna
    (jakaś tania OBI) zepsuła się po 20 m3 (jakieś sprzęgło do wymiany -
    podobno niepotrzebnie robiłem z niej dźwignię - była tempa) drzewa.

    Była tempa, nie trzymała tępa ;-) i rozwaliłeś sprzęgło.
    NIestety, plastikowe sprzęgła to wada pił elektrycznych, cięzko kupić inną,
    nawet wśród markowych urządzeń. Ale i nie jest to wielki problem, jesli się
    piły nie katuje, nie dociska siłą, a łańcuch ostrzy (co jest zajęciem na
    raptem kilka minut przy odrobinie wprawy).

    J.

  • 7. Data: 2011-01-12 22:07:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 10:05:44 -0800 (PST), robertr napisał(a):

    > Nie tylko hałas, też smrodu, żadnego nie czuć.

    Mnie sie jeszcze zadna spalinowka nie zepsula, ale fakt - smrod i halas sa
    trudne do zniesienia. Ostatnio kombinowalem nawet nad podpieciem tlumika od
    jakiegos Komara, ale poleglem na obliczaniu pojemnosci :)

    Ile placiles za te "tania OBI"? Widzialem dzis pilarki Partner po 400-500
    zlotych (wlascicielem marki i dostawca serwisu jest Husqvarna).

    --
    Maciek

  • 8. Data: 2011-01-13 08:02:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ile placiles za te "tania OBI"? Widzialem dzis pilarki Partner po 400-500
    > zlotych (wlascicielem marki i dostawca serwisu jest Husqvarna).

    Ja na czas budowy kupiłem Einhell 2kW z małym nakładem, obecnie na allegro jej
    nie widzę. W odróżnieniu od większości takich pilarek, nie ma wystającej w bok
    obudowy silnika. Pilarka jest bardzo szybka, prędkość łańcucha chyba 11m/s i
    całkiem mocna.
    Do cięcia drewna opałowego kupiłem jednak makitę 3KM. Jest niestety głośniejsza
    od elektrycznej, ale praca tym narzędziem to przyjemność.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-01-13 11:02:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > które do przecięcia jednej deski spalinówki zwyczajnie nie chciałoby
    > mi się odpalać, a elektryczną po prostu wezmę i włączę.

    Spalinowa jest fajna bo sie nie trzeba napierdzelić z tym wszystkim co jest
    potrzebne do elektrycznej,

    znaleźć przedłużać, rozwinąć go, uważać podczas cięcia na dyndający kabelek,
    potem zwinąć.

    splainówkę bierze sie do łapy pompuje zapala i tnie. :)

  • 10. Data: 2011-01-13 11:10:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Sty, 09:02, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Do ci cia drewna opa owego kupi em jednak makit 3KM. Jest niestety g o niejsza
    > od elektrycznej, ale praca tym narz dziem to przyjemno .

    Ale czym się właściwie różni?
    Tak, wiem, że spalinowy silnik ma większy moment obrotowy, ale: mam
    McCullocha elektrycznego o mocy nie pamiętam, ale chyba 2kW. Mój
    ojciec ma podobnej mocy małego spalinowego Stihla. I szczerze mówiąc w
    komforcie pracy nie widzę specjalnej różnicy. Jedna i druga piła tnie
    jak burza deski i suche drewno, a przy cięciu szerszego mokrego kloca
    można zauważyć tendencję do zwalniania, jak już się solidnie wgryzie w
    materiał, jednak póki się nie ciśnie na chama, cięcie cały czas idzie.

    J.