    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
    Date: Thu, 15 Oct 2009 21:35:16 +0200

    > Owszem, ważne. Pralki górnoładowane z racji sposobu mocowania bębna są
    > bardzo skromnie łożyskowane a przy tym brak miejsca między bębnem a
    > obudową powoduje, że amortyzacja bębna jest też słabsza niż w pralkach
    > bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że awaria łożysk w
    > pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
    [cut]

    Ja to tylko mogę potwierdzić z własnych obserwacji. Moja mało intensywnie
    eksploatowana pralka górnoładowana miala w mojej opinii wytrzymac znacznie
    dłużej, bo przeciez ma takie stabilne podparcie. A tutaj serwis powiedział
    mi zupełnie co innego, bo okazuje się, ze łożyska do wymiany. O amortyzacji
    to można zapomnieć. Do tego stuki, puki klapy, wibracje i głośna praca.
    Miałem, spróbowałem, nie dziękuję. No chyba jeśli ktoś jest zmuszony to
    rozumiem, ale mając świadomy wybór nie kupiłbym już nigdy górnoładowanej.