  • 1. Data: 2009-10-15 16:07:31
    Temat: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
    Od: "Robert" <j...@i...pl>

    Witam

    Może już było na grupie ale odnowię. Mam nie wielka łazienkę i czas na wybór
    pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie jakieś
    doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

  • 2. Data: 2009-10-15 16:29:14
    Temat: Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Robert <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Może
    > macie jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone

    Było z milion razy.
    Po raz milion pierwszy: dyskusja czy ładowana od góry czy od frontu
    przypomina trochę dyskusję o wyższości świąt jajecznych nad
    choinkowymi, bierzcie jaka wam się podoba i do łazienki pasuje, bo
    różnice między nimi są minimalne, ale jednak są:

    Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga
    minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same
    wady. A w szczególności:
    - niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej
    mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
    - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z
    niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
    - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
    porównaniu z podobną bocznoładowaną.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-15 16:53:25
    Od: "dtp70" <n...@s...pl>

    [...]
    > Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga
    > minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same
    > wady.
    W małej łazience właśnie ta zaleta, że zajmuje mało miejsca może mieć dość istotne
    znaczenie dla użytkownika.

    >A w szczególności:
    > - niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej
    > mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
    Pralka to nie półka ani szafka ;)

    > - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z
    > niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
    To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań przeprowadzonych przez
    niezależnych badaczy pozycji użytkowników pralek?

    > - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
    > porównaniu z podobną bocznoładowaną.
    Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z boku czy z góry.

    Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

  • 4. Data: 2009-10-15 17:53:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    dtp70 <n...@s...pl> wrote:

    > Pralka to nie półka ani szafka ;)

    A co za różnica, jak ją nazwiesz? Skoro jest na pralce miejsce, to
    dlaczego ma się marnować? Zwłaszcza w ciasnej i małej łazience, w
    której tego miejsca za wiele nie ma?

    > To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań
    > przeprowadzonych przez niezależnych badaczy pozycji użytkowników
    > pralek?

    Oj poszukaj sobie dowolnego poradnika w stylu "jak mieć zdrowy
    kręgosłup", tam na 100% będą rysunki pokazujące jak należy się
    schylać, a jak schylać się nie wolno.

    > Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z
    > boku
    > czy z góry.

    Owszem, ważne. Pralki górnoładowane z racji sposobu mocowania bębna
    są bardzo skromnie łożyskowane a przy tym brak miejsca między bębnem
    a obudową powoduje, że amortyzacja bębna jest też słabsza niż w
    pralkach bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że
    awaria łożysk w pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
    I nie, nie twierdzę, że pralki bocznoładowane się nie psują i mają
    wieczne łożyska. Po prostu statystyka na ich korzyść świadczy.
    Pewnie zaraz zapytasz o to, czy to moja prywatna opinia, czy też mam
    na ten temat jakieś oficjalnie publikowane wyniki badań
    przeprowadzonych przez Niezależną i Bezstronną Komisję Do Spraw
    Badania Częstotliwości Występowania Usterek w Pralkach, więc
    uprzedzając od razu dopowiem, że opinię taka można usłyszeć od
    serwisowców. Pisał o tym udzielający się niegdyś na grupie Zayzayer,
    pisali i inni.

    > Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

    I tak trzymać, skoro jesteś zadowolony, super.

    J.

  • 5. Data: 2009-10-15 18:30:11
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Robert" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wybór pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie
    > jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

    W ciasnej łazience - u mnie doskonale się sprawdziła pralka ładowana od
    przodu - o głębokości 33 cm. Pralka to Whilpool, ma obecnie 8 lat i nic jej
    nie dolega. Dobry dostęp do drzwiczek i możliwość położenia czegokolwiek na
    jej blacie - bezcenne.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-10-15 19:07:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2009 18:29:14 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
    > porównaniu z podobną bocznoładowaną.

    Mhm. Prawa fizyki przestały obowiązywać...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-10-15 19:08:38
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Robert pisze:
> [...]
    > pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie jakieś
    > doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

    Jest jeszcze trzecie, lepsze rozwiazanie - pralka ladowana z boku z
    dolna szuflada. Dzieki temu nie trzeba sie mocno schylac, a ma wszystkie
    zalety ladowanej z boku.

    Ja sam mam normalna ladowana z boku - i jestem zadowolony - nawet w
    malej lazience. Nigdy na ladowana od gory nie zamienie (jest taka u
    tesciow i w mieszkaniu szwagierki - wynajmowanym).

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 8. Data: 2009-10-15 19:35:16
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że awaria łożysk w
    > pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
    [cut]

    Ja to tylko mogę potwierdzić z własnych obserwacji. Moja mało intensywnie
    eksploatowana pralka górnoładowana miala w mojej opinii wytrzymac znacznie
    dłużej, bo przeciez ma takie stabilne podparcie. A tutaj serwis powiedział
    mi zupełnie co innego, bo okazuje się, ze łożyska do wymiany. O amortyzacji
    to można zapomnieć. Do tego stuki, puki klapy, wibracje i głośna praca.
    Miałem, spróbowałem, nie dziękuję. No chyba jeśli ktoś jest zmuszony to
    rozumiem, ale mając świadomy wybór nie kupiłbym już nigdy górnoładowanej.

  • 9. Data: 2009-10-15 19:51:26
    Od: Aru <c...@g...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z niezdrową
    > dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić

    pojecie komfortu jest tutaj względne bo ja osobiście nie wyobrażam sobie
    zmiany pralki (candy górnoładowana) właśnie ze względu na fakt że dziś
    bez specjalnej gimnastyki wyciągam z pralki cała pranie kulturalnie
    przenosząc do miseczki czy umywalki (która mam obok).

    Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie
    kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

    Co do możliwości wykorzystania miejsca na pralce to argument dokładnie
    taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję
    miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie
    wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

    > - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
    > porównaniu z podobną bocznoładowaną.

    Moja opinia jest odmienna, widać wierzę w legendy i 9 letnią candy (oraz
    kilka innych podobnej konstrukcji u znajomych). Nawet jeśli w serwisie
    ląduje więcej pralek ładowanych od góry to bez informacji dotyczących
    proporcji sprzedaży pralek (górno -boczno ładowanych) takie dane sa bez
    sensu.

    Wśród moich znajomych 90% pralek to ładowane od góry !!!

    Podsumowując - to jaką wybierzesz powinno wynikać z twoich potrzeb,
    warunków w łazience i upodobań bo nie ma jednoznacznych danych
    stawiających wyżej jeden z typów.

    aru

  • 10. Data: 2009-10-16 14:21:38
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Aru zapodal(a):

> [...]
    >
    > Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie
    > kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

    przecież wygodniejsze jest podstawienie 'naczynia' i jednym ruchem wygrzebanie
    prania - samo wypada. Z górnoładowanej trzeba ręcznie wyciągać do góry. Gdzie
    tu komfort?

    > taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję
    > miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie
    > wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

    przecież zawsze jest tak, że pralka przynajmniej jedną ścianką stoi do
    zewnątrz? Obstawiasz pralkę dookoła?:) Wiem są małe łazienki, ale
    przeca otworzenie drzwiczek to jest 30 cm co jakiś czas, to na to trzeba
    miejsce rezerwować?

    --
    pozdrawiam, Zbylut