    From: Aru <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
    Date: Thu, 15 Oct 2009 21:51:26 +0200

    Jarek P. pisze:

    > - niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej mozna
    > postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
    > - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z niezdrową
    > dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić

    pojecie komfortu jest tutaj względne bo ja osobiście nie wyobrażam sobie
    zmiany pralki (candy górnoładowana) właśnie ze względu na fakt że dziś
    bez specjalnej gimnastyki wyciągam z pralki cała pranie kulturalnie
    przenosząc do miseczki czy umywalki (która mam obok).

    Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie
    kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

    Co do możliwości wykorzystania miejsca na pralce to argument dokładnie
    taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję
    miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie
    wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

    > - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
    > porównaniu z podobną bocznoładowaną.

    Moja opinia jest odmienna, widać wierzę w legendy i 9 letnią candy (oraz
    kilka innych podobnej konstrukcji u znajomych). Nawet jeśli w serwisie
    ląduje więcej pralek ładowanych od góry to bez informacji dotyczących
    proporcji sprzedaży pralek (górno -boczno ładowanych) takie dane sa bez
    sensu.

    Wśród moich znajomych 90% pralek to ładowane od góry !!!

    Podsumowując - to jaką wybierzesz powinno wynikać z twoich potrzeb,
    warunków w łazience i upodobań bo nie ma jednoznacznych danych
    stawiających wyżej jeden z typów.

    aru