  • 1. Data: 2013-06-25 09:02:42
    Temat: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam,
    chciałbym poddać pod dyskusje projekt domu.
    Na razie tylko parter, na poddaszu wprowadziliśmy sporo zmian, za kilka
    dni powinno być gotowe.
    Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co
    można by usprawnić.
    http://ifotos.pl/zobacz/parterpng_nxapnne.png/

    południe jest od lewej strony
    garaż ogrzewany

  • 2. Data: 2013-06-25 09:41:21
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 25.06.2013 09:02, Albercik pisze:
> [...]
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co

    Dla mnie fajny ten układ.

    Wentylacja? w garażu jej nie widzę, w pomieszczeniu gospodarczym nie
    widzę. Nie wiem, czy będziesz dawał reku. ale nawet gdyby to tam
    wentylacja graw. by się przydała.

    Komin w salonie i kominek będą zasłaniać TV z kuchni nie da się oglądać.
    Ja bym komin przestawił do pokoju w róg i zresztą również tam bym
    umieścił cały kominek, a w salonie tylko portal.

    Dodatkowe drzwi zew. z pomieszczenia gospodarczego. Nie wiem jak masz
    wysoko poziom posadzki ale przydały by się drzwi by np z kosiarką od
    razu wjechać do pomieszczenie gosp.

    Ściana dzieląca garaż od reszty. - ja bym zbudował z ciepłego materiału
    np YTONG 36,6 lub nawet 40. Nawet jak będziesz grzał garaż to tylko do
    kilkunastu st. a w zasadzie nie ma potrzeby jego ogrzewać. Ciepła
    przegroda zapewni ci komfort. Do tego ocieplisz sobie płytę od dołu
    styropianem i nie będziesz ocieplał wewnątrz ścian, a mostka nie będzie.

    Spiżarnia - ciekawe rozwiązanie ma znajomy nie ma tradycyjnych drzwi do
    spiżarni, a ma zabudowaną całą ścianę szafkami do sufitu i jedne z
    drzwiczek służą jako drzwi do spiżarni. Wygląda to świetnie i
    funkcjonalne też jest.

    Lodówka pod zabudowę czy wolnostojąca side by side. Jeżeli ta druga to
    warto wygospodarować na nią osobną wnękę bo ni jak nie chce ona się
    wkomponować w zabudowę. Nawet jak obudują ci ją w koło to drzwiczki
    wystają 5 cm do przodu.

    To co mi przyszło do głowy :)

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-06-25 10:12:37
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 09:41, Ariusz pisze:

    > Dla mnie fajny ten układ.
    >
    > Wentylacja? w garażu jej nie widzę, w pomieszczeniu gospodarczym nie
    > widzę. Nie wiem, czy będziesz dawał reku. ale nawet gdyby to tam
    > wentylacja graw. by się przydała.
    wentylacja mechaniczna, w garażu też. Projekt wentylacji będzie później.

    > Komin w salonie i kominek będą zasłaniać TV z kuchni nie da się oglądać.
    > Ja bym komin przestawił do pokoju w róg i zresztą również tam bym
    > umieścił cały kominek, a w salonie tylko portal.
    przemyślimy, aczkolwiek pierwotnie zakładaliśmy że TV nie będzie wcale,
    obecnie prawie nie oglądamy. A jak już to bardziej bym widział mały
    telewizorek w kuchni, podwieszony gdzieś w kącie

    > Dodatkowe drzwi zew. z pomieszczenia gospodarczego. Nie wiem jak masz
    > wysoko poziom posadzki ale przydały by się drzwi by np z kosiarką od
    > razu wjechać do pomieszczenie gosp.
    To pomieszczenie to bardziej kotłownia (pompa ciepła + bufor + centrala
    wentylacji) i mój kącik do dłubania, kosiarka będzie garażować razem z
    rowerami w garażu. W późniejszym czasie jak obrośniemy w graty pomyślimy
    nad jakimś domkiem gospodarczym, niestety nie pomieszczę wszystkiego w
    domu, musiał bym go powiększyć a i tak już kolos wyszedł..

> [...]
    > np YTONG 36,6 lub nawet 40. Nawet jak będziesz grzał garaż to tylko do
    > kilkunastu st. a w zasadzie nie ma potrzeby jego ogrzewać. Ciepła
    cały dom będzie z gazobetonu, może rzeczywiście tę ścianę zrobię grubszą
    na wszelki wypadek.. aczkolwiek myślę że jak garaż ogrzewany to już
    lepiej grzać do tych ~20st niż zostawiać taką nijaką temperaturę..

    > Do tego ocieplisz sobie płytę od dołu
    > styropianem i nie będziesz ocieplał wewnątrz ścian, a mostka nie będzie.
    Nie za bardzo rozumiem, dom będzie na płycie izolowanej, mostków unikam
    jak ognia, martwi mnie brama garażowa..

> [...]
    > spiżarni, a ma zabudowaną całą ścianę szafkami do sufitu i jedne z
    > drzwiczek służą jako drzwi do spiżarni. Wygląda to świetnie i
    ciekawe..

> [...]
    > warto wygospodarować na nią osobną wnękę bo ni jak nie chce ona się
    > wkomponować w zabudowę. Nawet jak obudują ci ją w koło to drzwiczki
    Miejsce jest na side by side, a co wstawię to zależy od budżetu na
    dalszym etapie budowy..

    > To co mi przyszło do głowy :)
    dzięki.

  • 4. Data: 2013-06-25 10:22:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 09:02, Albercik wrote:
> [...]
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co

    IMHO:

    Będzie tam miał miejsce ciągły dramat komunikacyjny (ze względu na mocno
    wąskie ciągi komunikacyjne).

    Mało sprytne rozwiązanie spiżarni:
    komunikacja ze spiżarni do kuchni w zasadzie odbywa się przez salon,
    nie ma gdzie odłożyć rzeczy wyjętych ze spiżarni

    Otwarcie kuchni na jadalnie to oczywiście ma sens. Ale otwarcie kuchni
    na salon?! Może przemyśl to jeszcze raz.

    To na razie tyle czepialstwa.

    Piotrek

  • 5. Data: 2013-06-25 10:26:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co

    Drzwi przesuwane z wiatrołapu do wnętrza to użytkowa porażka. Jak się idzie
    z siatkami albo tobołkami jest to niewygodne, a wszyscy goście odruchowo
    chcą drzwi normalnie otwierać więc trzeba tłumaczyć. Mieszkałem jakiś czas z
    takimi drzwiami właśnie z wiatrołapu do środka i nigdy więcej tego błędu nie
    powtórzę. U Ciebie nie ma problemu bo jest dość miejsca by dać normalne
    drzwi otwierane do wiatrołapu. No i drzwi zewnętrzne też znacznie lepiej dać
    otwierane na zewnątrz (lewe - otwierane na ścianę). Dlaczego? Ot choćby
    dlatego że w środku mogą leżeć buty porzucone przez dzieci lub gości, można
    kogoś niechcący trącić no i jak są mokre od śniegu deszczu to lepiej niech
    po otwarciu woda z nich kapie na zewnątrz.

    Jeszcze taka uwaga co do kuchni - to nie błąd, bo można mieć kuchnię
    całkowicie otwartą, ale jakbyś zrobił ścinkę szerokości np. 90cm między
    ścianą zewnętrzną a stołem to wtedy miałbyś taki zakamarek gdzie nie widać
    brudnych garów jak goście siedzą na kanapie. Najlepiej wtedy tam umiejscowić
    kuchenkę i zlew.

    W ogóle umieszczenie kuchenki obok zlewu ma wiele zalet - jest gdzie
    odsunąć gorący garnek (zlew jednokomorowy a zamiast drugiej komory szerokie
    ociekacz) nie trzeba daleko nosić ciężkich garów by coś odcedzić. I w drugą
    stronę oczywiście też - nalewanie wody do garnka który zaraz wędruje na
    kuchenkę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-06-25 10:27:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Tuesday, June 25, 2013 10:12:37 AM UTC+2, Albercik wrote:
    > Nie za bardzo rozumiem, dom będzie na płycie izolowanej, mostków unikam
    > jak ognia, martwi mnie brama garażowa..

    No właśnie to mi nie gra u Ciebie, robisz płytę, robisz dom energooszczędny, więc po
    cholerę Ci garaż w domu? Nie lepiej do odizolować i dokleić z boku? Taniej i
    oszczędniej.

    L.

  • 7. Data: 2013-06-25 10:30:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-25 09:02, Albercik pisze:
> [...]
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co

    Garaż wywaliłbym w ogóle albo od biedy zrobił na 1 auto ale nieogrzewany
    i potraktowałbym to pomieszczenie jakby było na zewnątrz czyli dokładnie
    ociepliłbym w nim sufit i ściany.

    Jak zmniejszysz garaż (lub wywalisz) masz szansę pozbyć się ciasnoty w
    części, w której będziesz przebywał najczęściej.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 8. Data: 2013-06-25 10:33:53
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 10:30, quent pisze:

    > Jak zmniejszysz garaż (lub wywalisz) masz szansę pozbyć się ciasnoty w
    > części, w której będziesz przebywał najczęściej.

    Garaż jest dla mnie miejscem gdzie przebywam bardzo często. Lubię
    dłubać, czy to przy samochodzie czy z elektroniką, pozbijać coś z desek,
    czy zespawać. Garaż w bryle, ogrzewany chcę z wyboru. Pierwotnie
    chciałem piwnicę ale warunki gruntowe nie pozwalają.

  • 9. Data: 2013-06-25 10:38:46
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 10:27, Lisciasty pisze:

    > No właśnie to mi nie gra u Ciebie, robisz płytę, robisz dom energooszczędny, więc
    po cholerę Ci garaż w domu? Nie lepiej do odizolować i dokleić z boku? Taniej i
    oszczędniej.

    Robię dom energooszczędny, ale robię dom dla siebie. Garaż ogrzewany
    chcę, bo ja lubię siedzieć w garażu i coś dłubać.

  • 10. Data: 2013-06-25 10:41:39
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-25 10:33, Albercik pisze:

> [...]
    > czy zespawać. Garaż w bryle, ogrzewany chcę z wyboru. Pierwotnie
    > chciałem piwnicę ale warunki gruntowe nie pozwalają.

    No to garaż zbuduj sobie obok domu. Teraz zrobiłeś ciasnotę dla reszty
    domowników.