  • 71. Data: 2013-06-26 10:46:40
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 10:37:53 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > Było trzeba tyle nie pić na imprezie:P
    Dokłądnie.
    Zresztą tego typu przykład argument który Ergi podał to jakieś na siłę wymyśłanie
    problemów:"4 wychodzi, jeden wraca inni wchodzą" podobnych małoprawdopodobnych
    scenariuszy(ktoś tam wcześniej pisał żeby przewidzieć możliwośc wyniesienia trumny z
    pokoju) można namnożyć. Tylko po co
    Dom jest dla domowników a nie dla gości zreszta.

  • 72. Data: 2013-06-26 10:47:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 10:20:32 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie widac - jest gdzie indziej :)

    > Da sie stanac. Lazienka jest gdzie indziej ;)

    Czyli dwa razy trafiłem :-)

    No to próbuję dalej:
    - drzwi z garażu zrobiłbym do wiatrołapu. Dzięki temu chodząc z zakupami
    jest tylko dwoje drzwi po drodze a nie troje, a droga jest prosta a nie
    kręta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2013-06-26 10:58:21
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.06.2013 10:47, Ergie pisze:

    > No to próbuję dalej:
    z całym szacunkiem ale to moja piaskownica, dom Adama obsmarowujemy w
    sąsiednim wątku:P

  • 74. Data: 2013-06-26 11:24:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > one nie zachodzą, zaczynają się równo z końcem drzwi.

    Z końcem _obecnych_ drzwi, ale te są jakieś wąskie. Tam powinny być normalne
    drzwi 90 - tak jak wejściowe, ale w sumie teraz widzę, że jest jeszcze
    trochę miejsca by je w lewa przesunąć, więc powinny się zmieścić.

    > Poza tym nie wiem jak dokładnie te schody są policzone, może się okaże że
    > będzie jeden stopień mniej to się problem rozwiąże.

    Na schody zwykle w projekcie jest zbyt mało miejsca, a nie za dużo. Licz się
    z tym że może trzeba będzie jeden stopień dołożyć :-)

    Teraz masz 16 stopni (czyli 17 różnic poziomów), czyli to będzie:
    dla wysokości stopnia 15,5cm - 17 * 16cm = 263,5cm.
    dla wysokości stopnia 16cm - 17 * 16cm = 272cm.
    dla wysokości stopnia 16,5cm - 17 * 16,5cm = 280,5cm

    Tyle jeśli chodzi o wysokość. Wyższe stopnie są niewygodne, choć czasem
    konieczne, niższe to strata miejsca.

    Szerokość ma większe pole manewru. Spełniony powinien być wzór 2h + s =
    60-65cm. Z tym że wygodniejsze są schody w których stopień jest szerszy więc
    lepiej być bliżej 65cm.

    Nie napisałeś (albo ja pominąłem) jaką planujesz wysokość parteru, a bez
    tego schodów nie a się sprawdzić.

    > Było trzeba tyle nie pić na imprezie:P

    To po co dom :-) Chyba nie dla dzieci? ;-)
    Po to budowałem dom na odludziu, z dodatkowym pokojem gościnnym, po to
    robiłem swoją sypialnię na tym samym poziomie co salon, aby nie musieć się
    przejmować jednym kieliszkiem za mało :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 75. Data: 2013-06-26 13:00:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > wyniesienia trumny z pokoju) można namnożyć. Tylko po co
    > Dom jest dla domowników a nie dla gości zreszta.

    Specjalnie dałem taki łagodny przykład (tylko 4 gości) bo wiedziałem, ze
    zaraz ktoś napisze że dom to nie knajpa i ma służyć tylko domownikom. A co
    jak domownicy lubią taki tryb życia?

    U nas imprezy na 20-30 osób zdarzają się kilka razy do roku, na kilkanaście
    osób 1-2 razy w miesiącu, a 4 osoby to w zasadzie tak jakby w ogóle nie było
    imprezy :-)

    Dlatego na każdym kroku powtarzam, ze najważniejsze jest poznanie upodobań
    domowników. Inny projekt będzie optymalne dla domatora-telemaniaka, inny dla
    osoby która aktywnie spędza każdy weekend i potrzebuje magazyn na sprzęt
    sportowy, inny dla osoby z sześciorgiem dzieci, a jeszcze inny dla osoby
    która lubi towarzystwo. Wyzwaniem jest dopiero zaprojektowanie małego domu
    spełniającego wszystkie te wymagania, a znam taki dom. Powierzchnia użytkowa
    poniżej 100m2 do tego spory garaż. W tym mieszka rodzina 2+4, wszyscy mają
    rowery, narty sprzęt surfingowy, chodzą po górach, nurkują i robią jeszcze
    kilka rzeczy. Bywam u nich regularnie na imprezach od kameralnych na kilka
    osób po takie na ponad 20 i nie jest ciasno - ale tam każdy 1m2 powierzchni
    "magazynowej" jest dobrze zagospodarowany, więc zostaje też sporo
    powierzchni wolnej. Owszem nie jest to może najpiękniejszy salon w jakim
    bywam bo np. z konieczności oszczędzania miejsca regały na książki
    rozpościerają się od samej podłogi aż po sufit, ale funkcjonalnie na pewno
    jest to najlepiej rozplanowany dom jaki znam. A cel był prosty budowa jak
    najmniejszego domu aby był tani w budowie i tani w utrzymaniu a oszczędzona
    kasa idzie na rekreację.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 76. Data: 2013-06-26 13:22:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-26 13:00, Ergie wrote:
    > [...] Wyzwaniem jest
    > dopiero zaprojektowanie małego domu spełniającego wszystkie te
    > wymagania, a znam taki dom. [...]

    Czy mógłbyś (oczywiście po konsultacji z właścicielami) wrzucić jakieś
    szkice?

    Piotrek

  • 77. Data: 2013-06-26 13:30:15
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 13:22:53 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Czy mógłbyś (oczywiście po konsultacji z właścicielami) wrzucić jakieś
    > szkice?

    Może bez konsultacji też da radę? :-)

    --
    Franc

  • 78. Data: 2013-06-26 13:58:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > Może bez konsultacji też da radę? :-)

    Da i po konsultacjach i przed konsultacjami, ale będę musiał to samemu
    narysować, więc dokładność będzie +/- 20cm, ale da pogląd na sprawę co i
    jak. Wrzucę wieczorem i niech się leje krew - znaczy się krytyka :-)

    Pozdrawiam
    Ergie