  • Data: 2018-05-18 20:54:51
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > A najgorzej jak się dotrze do wyboru kąta nachylenia. Wczoraj np.
    > czytałem jakieś instrukcje montażu któregoś tam producenta i oni
    > podają, że kąt nachylenia to 20+szerokość geograficzna miejsca
    > montażu. Czyli kurna w Polsce to ma być 70 stopni (!).
    > Budyniowi zaś wychodzi optimum na poziomie 20 stopni.

    No to tyle samo im wyszło -- tyle że od innej strony liczone. Minie
    również tyle wychodzi.

    > Cała reszta montuje 30-35 stopni. I bądź tu k. mądry.

    Bo tyle podają dostępne kalkulatory oparte o teorie przeznaczone dla
    krain południowych. Przyjmuje się, że powyżej 50 stopnia szekokości
    geograficznej teorie te nie sprawdzaja się. Należy bardziej płasko
    -- a to ze względu na lepsze wykorzystanie długiego letniego dnia.
    Z tym że poniżej 20 stopni schodzić nie należy, bo wtedy spłukiwanie
    kurzu przez deszcz jest niewystarczające.

    --
    Jarek