  • Data: 2018-05-19 10:21:01
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 19 maja 2018 10:01:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Też mnie ten aspekt zastanowił. Z tego co czytam to nikt o akumulatorach
    > nie wspomina, domniemywam więc że to nie chodzi wcale o prąd dla siebie,
    > ale raczej o sprzedaż tegoż elektrowni (lub "magazynowanie", zależnie od
    > tego którą opcję elektrownia proponuje).

    magazynowanie w sieci wyglada na dzis na najrozsądniejsze rozwiązanie. Sprawność 0,8
    przy zerowych kosztach magazynowania.

    > paneli. A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
    > paneli i dalej płacić te ~20 Eur miesięcznie za bezproblemowy prąd.

    jak ktos tyle płaci to pewnie :) Ja płacę rzędu 300zł/mc.
    A dalej to juz czysty rachunek cena/zysk.

    > Czytałem onegdaj o ludkach co zamiast w akumulatory, to pchają/pchali
    > prąd do zbiorników w postaci sprężonego powietrza. Nie wiem na ile to ma
    > sens, ale instalacja zaczyna robić się wtedy niemal przemysłowa.

    wynalazki dla hobbystów lub wykorzystanie i tak istniejących z innych powodów
    instalacji

    b.