  • Data: 2018-05-21 08:33:39
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 May 2018 22:40:44 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > A jak działa taka pralka, nie ma wewnętrznej grzałki? Czy ma ale
    > dogrzewa brakujące stopnie po napełnieniu bębna ciepłą wodą?

    Te co oglądałem miały grzałki, bo podłączenie do ciepłej wody jest tylko
    opcjonalne. Ba, są nawet modele które mają wejście do wody kranowej oraz
    osobne do wody deszczowej - ale na to akurat bym się nie dał :)
    Domyślam się zatem że jeśli po napełnieniu bębna woda ma niedostateczną
    temperaturę (np. bo bojler jest b. daleko od pralki), to dogrzewa prądem.

    Jako alternatywa myślałem jakiś czas temu po prostu podłączyć moją obecną
    (normalną) pralkę do ciepłej wody, poprzez zawór termostatyczny ustawiony
    na 35 st.
    Ale ostatecznie zrezygnowałem, bo:
    - płukanie także odbywałoby się w ciepłej wodzie, a ponoć jest
    skuteczniejsze w zimnej (pomijam aspekt niepotrzebnego zużycia ciepłej
    wody, bo tej mam pod dostatkiem)
    - koszt zaworu termostatycznego to ok. 50 euro, czyli czas amortyzacji
    znacząco przekroczyłby czas życia pralki
    - elektrozawór może niekoniecznie dobrze znieść podawanie mu ciepłej wody

    Mateusz