  • 171. Data: 2011-06-03 20:18:45
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de94005@news.home.net.pl...

    > Na mokre nie ale na 3ci dzień ławy były suche... suche jak pieprz.
    > Byłem na 3 dzień z samego rana na chwilę - sprawdzałem to.
    > Żadne mleczko nie wypływało.

    Czy ty jesteś naiwny? czy ty wiesz ile czasu nadmiar wody wychodzi z betonu,
    kleju, tyknów?
    Pierwszy tok od zamieszkania wygląda tak, że po oknach w zimie leci woda.

  • 172. Data: 2011-06-03 20:23:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-03 22:17, kiki wrote:
    > Ocieplenie styropianem - dramat
    > Ocieplenie wełną dramat

    ścianek fundamentowych przypilnuję i izolacji poziomej powyżej gruntu
    także, potem będą murować z Ytonga (jednak) i tu raczej nie powinno być
    zbyt wiele do spierdzielenia.
    WIeńce przypilnuję - toche już wiem na ten temat ;-)

    Dach robi mi kolega o którego fachowość nie martwie się wcale.
    Wełnę będę kładł sam na stop, więc sam siebie będę opierdalał jakby co :-)

    Pozostaje styro na elwację ale to dopiero na jesień będę się martwił.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 173. Data: 2011-06-03 20:26:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-03 22:18, kiki wrote:

    > Czy ty jesteś naiwny? czy ty wiesz ile czasu nadmiar wody wychodzi z
    > betonu, kleju, tyknów?
    > Pierwszy tok od zamieszkania wygląda tak, że po oknach w zimie leci woda.

    Ale ten beton ciągnie wodę a nie oddaje.
    Jak podlewałem na drugi dzień jeszcze to kończąc lać ławy połowa znów
    była sucha! i Tak w kółko.
    Przez te 2 dni praktycznie non stop były lane, wpierwszy dzień w nocy
    deszcz do rana.

  • 174. Data: 2011-06-03 21:07:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de9436c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > sucha! i Tak w kółko.
    > Przez te 2 dni praktycznie non stop były lane, wpierwszy dzień w nocy

    Ale reakcja chemiczna trwa 28 dni

  • 175. Data: 2011-06-03 21:31:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 22:18, kiki pisze:

    > Czy ty jesteś naiwny? czy ty wiesz ile czasu nadmiar wody wychodzi z
    > betonu, kleju, tyknów?
    > Pierwszy tok od zamieszkania wygląda tak, że po oknach w zimie leci woda.

    ROTFL.
    Może u ciebie kiki. Ja po pierwszym sezonie miałem wilgotność 20%.
    Tylko, że ja nie oszczędziłem kilku stówek na gaz i podczas wykańczania
    grzałem (jak były mrozy). Do tego wietrzyłem. Wilgotno to było chwilę -
    jak były kładzione gładzie. Przy czym ja miałem okna zakładane po
    tynkach i wylewkach.

    Prawda jest taka, że rzeczywiście wilgoć konstrukcyjna wychodzi długo.
    Jednak mszczą się drobne oszczędności - jak np. niegrzanie w zimie
    podczas wykańczania.

    M.

  • 176. Data: 2011-06-04 06:09:35
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Wczoraj przeglądjąc net w temacie izolacji ław natknąlem się na kilka
    > artyk. z jakichś budowalnych portali (nie forum) w których była mowa,że w
    > domku bez podpiwniczenia łąw w oógle nie trzea izolować w ten sposób -
    > ważne aby dorze zrobić izolację poziomą już nad gruntem.

    i koniec kropka- cała prawda.

  • 177. Data: 2011-06-04 06:14:18
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Ale ten beton ciągnie wodę a nie oddaje.
    > Jak podlewałem na drugi dzień jeszcze to kończąc lać ławy połowa znów była
    > sucha! i Tak w kółko.

    Sam odpowaidasz sobie na argumenty kikiego... robisz OK.

  • 178. Data: 2011-06-05 13:41:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Cze, 13:40, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Ławom nic nie będzie ale izolacyjność będzie żadna. On jest penetrujący pod
    > warunkiem, że da się go na sucho pół na pół z wodą w 12 godzinnych odstepach
    > i da temu wyschnąć.
    > Czemu w piątek i sobotę  tego nie robili ?

    Ale pierdoly piszesz - na dysperbicie jest informacja ze mozna
    stosowac na wilgotne podloze, nie musi byc suche. Zuzylem go ze 20
    wiader wiec wiem co pisze ;)

    Ja mam 2 x folia fundamentowa jako izolacje law (a lawa wysmarowana
    ile sie dalo od gory i od bokow dysperbitem) i tez mam w piwnicach
    suchutko. Dreny sie tez sacza.

    Quent - jeszcze raz to napisze - wyglada ze masz dobrego wykonawce bo
    izolacja wyglada na dobrze, rowno i estetycznie polozona! To jest
    izolacja POZIOMA wiec ma tylko oddzielac lawy od sciany fundamentowej
    - moze sobie lezec, nie musi byc wogole przyklejona - ja mam 2 x folie
    niczym nie klejona - jakos dom nie chce sie po nich slizgac na boki :P
    Moze przez to ze 200-300t nielatwo ruszyc i jakiekolwiek klejowe
    mazidlo niewiele tu zmieni ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 179. Data: 2011-06-05 13:43:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Cze, 14:46, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Można przyjąć, że po bokach ław izolacji nie ma. Trzeba zerwać tą papę i

    A po co po bokach law jakakolwiek izolacja ? To jest izolacja POZIOMA
    a nie pionowa law :D Lawom nic nie bedzie - to ze beda w wilgotnym
    gruncie tylko im dobrze zrobi. BETON LUBI WILGOC :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 180. Data: 2011-06-05 13:47:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Cze, 20:46, quent <x...@x...com> wrote:

    > No to wszystko się zgadza. Tylko w dzień lania betonu, wtorek wieczorem
    > był ulewny deszcz a potem spawarka po 30st. w słońcu bez przerwy.
    > W dzień smarowania dysperbitem było tak samo, więc 6h przy 20st. było
    > zachowane. Przy 30st. nawet szybciej wysychała 1-sza warstwa.
    > Beton był suchy jak pieprz.

    To ze byl suchy to niedobrze - on powinien byc stale wilgotny :) Ale
    spoko - sucha byla pewnie tylko wierzchnia warstewka. Wysmarowanie
    dysperbitem tylko dobrze tym lawom zrobi bo wilgoc z niego nie bedzie
    miala tak latwo wyparowac, a beton potrzebuje wilgoci zeby dobrze
    zwiazac :) Nic nie nie martw, a paranoiczne rady kikiego z
    przymruzeniem oka traktuj ;)

    Pytac ekipe o megapaskale zaprawy... No poprostu ROTFL - budowa domu
    to nie "inzynieria ekstremalna" z discovery ;)
    pozdr.

    --
    Adam