    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - ale inaczej
    Date: Tue, 24 Feb 2015 21:15:30 +0000 (UTC)

    z...@g...com wrote:

    > witam
    >
    > nie kupie, zrobie sam - to akurat jest do zrobienia ale problem jest inny: dom jest
    wybudowany i wykonczony - jest to
    http://www.konradmatuszewski.pl/index.php/component/
    k2/item/64-m-137

    > strych jest duzy i pomiesci rekuperator i cokolwiek jeszcze wymysle i tam wtaszcze.
    Komin ma 7 kanałów z czego jeden jest pod kominek ktorego nie ma (w salonie) i nie
    bedzie i jeden jest na piec ekogroszkowy który działa, reszta lazienki, kotlownia
    sypialnia na gorze. Poniewaz jeszcze nie dawno czolgalem sie zeby skonczyc podlogi to
    wykluczam mozliwosc wiercenia w stropie zeby pociagnac kanaly, chce wykorzystac to co
    mi daje komin (zaslepie oczywiscie wyjscia) a kanaly zrobic jedynie na pietrze,
    zwlaszcza nad schodami gdzie mam nadzieje odbirac powietrze z parteru. Jestem
    zainteresowany odzyskiem ciepla ale głownym celem jest wyrownanie temperatury w domu,
    w zimie cieplo jest na dole na gorze juz srednio a w lecie przy upałach zimno jest
    znów na dole a na górze skwar. Rekuperator bedzie kosztował pare złotych i pare
    tygodni pracy w zwiazku z tym mam pytanie czy przy zalozeniach jak wyzej to ma sens?
    MOze lepiej wstawic klimatyzator na gore za polowe tej ceny i dac sobie spokoj z
    rekuperacja?

    to nie będzie reku tylko wentylator przewalający ciepłe powietrze z
    jednej kondygnacji na drugą. Skuteczność, na moje oko, raczej żadna.
    przelicz sobie ile powietrza musisz przepchać przez ten kanał i czy nie
    potrzebujesz lokalnego tornada :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?