    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Tue, 3 Jul 2012 14:26:10 +0200
    <op.wgj9ccgdp8ku5w@radek-netbook> <jsetva$62k$1@node2.news.atman.pl>
    <op.wgkasmlzp8ku5w@radek-netbook> <jsf0pv$501$1@node1.news.atman.pl>
    <op.wgkdiwcw1cvm6g@lap> <op.wgkdqcvv1cvm6g@lap>
    <jsf3a7$7en$1@node1.news.atman.pl> <op.wgkt6qsw1cvm6g@lap>
    <jsft0e$1qf$1@node1.news.atman.pl> <op.wglrmayp1cvm6g@lap>
    <jshe63$h4t$1@node1.news.atman.pl> <op.wgmlppk51cvm6g@lap>
    <jsii1r$vq8$1@node2.news.atman.pl> <op.wgohyzsh1cvm6g@lap>
    <jsrnr4$g1f$1@node2.news.atman.pl> <op.wgtycysz1cvm6g@lap>
    <jsucn4$h12$1@node2.news.atman.pl> <jsuf0b$n2n$1@usenet.news.interia.pl>
    <jsun2n$d5u$1@node1.news.atman.pl>

    news:jsun2n$d5u$1@node1.news.atman.pl...

    > Ot choćby w takie dzień jak teraz - od trzech dni +30, wieczorami i w nocy
    > burze. Gdy kończy się burza i na dworze jest przyjemnie chłodno otwierasz
    > okna i wietrzysz. Przy małej bezwładności już po chwili masz chłodno, przy
    > dużej czekasz i czekasz, aż trzeba zamknąć okna bo znowu idzie burza.

    Ale za nim u mnie sie zrobi nieprzyjemnie goraco zeby trzeba bylo otwierac
    okna to minie tydzien. Do domu wchodze zeby sie ochlodzic a nie otwieram
    okna.

    > Tyle latem, a w zimie jest jeszcze gorzej. Chcę mieć w ciągu dnia 21
    > stopni a nocą 19. Przy małej bezwładności sterownik wyłącza ogrzewanie, a
    > resztę robi wentylacja mechaniczna (temp. nawiewu nawet gdy używamy
    > rekuperatora jest o kilka stopni mniejsza niż tem. w domu). W przypadku
    > dużej akumulacyjności trwa to znacznie dłużej i wymaga większych
    > (niepotrzebnych i hałaśliwych) przepływów.
    >
    > Zauważ, że nie piszę o oszczędnościach na czasowym obniżeniu temp. w domu
    > bo dla mnie są one nieistotne, dla mnie jest istotne, że mam taką
    > temperaturę jaką chcę wtedy kiedy chcę.

    Od tego to ja mam sypialnie w ktorej stale jest chlodniej. Nie ma sensu
    obnizac temp. w calym domu jezeli nie szukasz oszczednosci.

    > Ps. Do małej akumulacyjności i went. mechanicznej dołóż jeszcze klimę. Co
    > dostajesz? Możliwość prawie natychmiastowego obniżenia temperatury w całym
    > domu. Bez zgadywania i programowania godziny powrotu i bez konieczności
    > zostawiania klimy włączonej non-stop.

    P tygodniu upalow moge o tym zaczac myslec. Najwyzej wlacze ja pozniej nie
    dopuszczajac do nagrzania sie domu.

    > Tyle na szybko, ale opiszę to kiedyś w osobnym wątku.

    > To jest aspekt ekonomiczny, a mnie chodzi o komfort. Choć oczywiście
    > oszczędności są. Samo nocne obniżenie temperatury o dwa stopnie daje ZTCP
    > 2-3% oszczędności w sezonie grzewczym. W przypadku gdy ktoś pracuje, a
    > dzieci są w szkole i to obniżenie trwa zamiast 8 godzin 16 to pewnie
    > dojdzie do 5%.

    Kidys robilem testy u siebie, niestety podlogowka, wiec z grzejnikami moze
    wyjsc lepiej, acz nie koniecznie.
    Niestety kociol przy wyzszych mocach by nadrobic temp. spalal wiecej gazu
    niz utrzymywanie stale tej samet temp. Oczywiscie z obliczen strat wyjdzie
    cos innego, ale to fizyka w jedna strone.

    Pozdro.. TK