  • Data: 2019-07-06 21:14:52
    Temat: Re: roczny raport z pracy PV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 lipca 2019 21:08:05 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > po przeliczeniu całego roku optymalnym kątem jest ok 22 stopni
    > Wiem, bo liczyłem, programik mogę ci podesłać.

    Dodatkowo technologia modułów sprzed kilku lat a obecnych to przepaść.
    Jakieś fikuśne rozwiązania na łapanie światła rozproszonego, odbijanie tego
    co wlazło, jakieś mikrodziurki, warstwy dziwnych materiałów, wszystko to
    sprawia że taki prawie płaski moduł dopóki ma jakieś tam naświetlenie
    to robi prund. I jak ktoś ma 30-40 stopni to słońce przelezie i zrobi się
    cień, a jak taki budyniowy kąt ktoś zastosuje to nawet słońce z drugiej
    strony chaty coś tam jeszcze naświeci.
    Ostatnio robiłem symulacje (oczywiście zgrubne) i instalacja skierowana
    na północ, nachylona pod niewielkim kątem jest tylko o 60% gorsza
    od południa. Sensu montażu nie ma, ale jak widać nawet od północy,
    gdzie słońca raczej nie ma, da się wydusić prundu ;)

    L.