eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa › Re: ściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa
    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa
    Date: Sun, 29 May 2016 21:44:18 +0200

    W dniu 2016-05-29 o 20:13, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > chcemy by nasz dom miał elewację z kliekieru.
    >
    > Widze wiec 2 rozwiązania - albo ściana 3W albo płytka klinkierowa klejona na
    styropian.
    >Doradzcie czy płytka będzie tak samo trwała jak cegła pełna w ścianie 3W?
    Ściana 3W to problemy z wykonaniem a i kotwy robią mosteki, małe ale
    zawsze. A na płycie to się nie da bo musiałbyś od czoła zostawić płytę
    gołą nie mówiąc już o mostku w koło domu, wg mnie bez sensu.

    >Boję się, że płytka po jakimś czasie odpadnie...

    A czemu by miała odpaść? dobry klej elastyczny do płytek załatwi sprawę.

    > Inna sprawa to to, że dom ma być wybudowany na płycie,
    >a sama płyta ma być wylana na szalunek tracony.
    >Nie ma wiec problemu by na ten styro dać klej siatke i na to płytkę.

    Pewnie.

    > Ale co z cegłą pełną? Jak pożenić ścianę 3w z płytą?

    Bez sensu, zrobi ci mostek na dole i będzie wychładzać płytę,
    stracisz główną jej zaletę, możliwość dokładnego w koło zaizolowania.

    > Może nie warto kombinować i zastosować płytkę klinkierową - o ile to jest trawałe?
    Wbrew pozorom tynki nawet stare mineralne trzymają się mocno na kleju,
    dlaczego płytka miałaby się nie trzymać? w końcu nie waży tyle co cegła,
    poza tym ciężar się przenosi pionowo na dolne płytki i to one trzymają
    całą elewację. Więc ważna będzie listwa startowa bo na niej się one oprą
    a płytę zlicujesz z murem i zaizolujesz styro aby mieć ciągłość izolacji.

    >Choć z płytką widze problem z obróbką okien.

    Dlaczego? możesz przecież wnęk nie okładać płytką tylko otynkowć, wybrać
    ładny kolor współgrający z płytką.

    --
    Pozdr

    Janusz_K