  • 101. Data: 2023-07-11 23:05:59
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To chyba trochę co innego, niż te "ciepłe hratki" o których wspominałem.
    > Bo te moje skrzynki nie mają dna, to są tylko cztery boki, ok. 30-40 cm
    > wysokości, postawione na ziemi. Pomysłodawczyni ułożyła na dnie warstwę
    > chrustu, a następnie wypełniła do 3/4 ziemią zebraną z okolicznych
    > kretowin.

    Nie widzę znaczących różnic w renderingu robionym przez moją wyobraźnię
    na podstawie obu opisów. Opis kanadyjski też nie odstaje. 30-40 cm może
    być, ale lepiej trochę wyżej, żeby w ogóle nie trzeba było się schylać
    (unikamy przez to mikrourazów). Chrust obleci, ale lepsze coś, co zaczyna
    butwieć. Zeszłoroczne liście z drzew mogą być. A jeszcze lepiej jak w tym
    będzie za przeproszenieb gówno, zwane też gnojem.

    > I działa - tzn. zielsko rośnie lepiej i szybciej, niż w gruncie. Chyba
    > dlatego, że ziemia w takiej skrzynce szybciej się nagrzewa, a do tego
    > górna część boków osłania młode pędy od zimnego wiatru. Przynajmniej
    > tak to sobie tłumaczę.

    Nagrzewa się nie tylko od słońca, ale też biologicznie od spodu. Ochronę
    od zimnego powietrza na samym początku można wzmóc przez okrycie folią,
    którą łatwo do tej skrzyni się mocuje -- takie rady płyną z Kanady.

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2023-07-11 23:38:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > od zimnego powietrza na samym początku można wzmóc przez okrycie folią,
    > którą łatwo do tej skrzyni się mocuje -- takie rady płyną z Kanady.

    Bardzo ładnie kumacie temat :D...taa, ciepełko podstawą, jak i wilgoć
    czy próchnica + prosta kontrola kwasowości gleby...i możliwość zmian co
    skrzynkę. Dałbym lajka ale wolałem napisać :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 103. Data: 2023-07-11 23:47:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Absolutnie nie bronię ślimaków. Same niech się bronią, każdy niech
    > własny krzyż nosi. Takie samo stanowisko mam zresztą w kwestii owadów,
    > ptaków i wszelkiego życia w ogóle. Temat szeroko pojętej ekologii
    > niewiele mnie interesuje. Pasjonuje mnie natomiast elastyczność
    > ludzkiego systemu wartości, a ten wątek taką elastyczność właśnie
    > przedstawia. Być może jeszcze do czegoś ciekawego uda mi się dojść w
    > ramach tego studium, jeśli pacjent nie zrezygnuje z badań.

    > Niegłupia myśl. Kto wie, czy jakiego biznesu nie dałoby się na takim
    > pomyśle rozkręcić.

    A ja nie neguję że zabijasz lisy a młode zdychają, jak matka nie wróci.

    Szwagier ma kury...te kurwy lisy, zrobiły mu 3x razy już podkop pod
    klatkami a ja zainstalowałem mu kamerę. Lis włazi i natentychmiast
    zabija wszystko. Miał 10 kur i każda miał imię i nazwisko, łącznie 30
    kur zajebał. Całą rodzinę wytłukł w 10 minut. Gorzyj niż Wołyń!... to
    walka o życie. Musimy wybrać czy chcemy karmić małe lisy naszymi
    kurami/owcami czy niech się te kurwy odjebią od naszej rodziny i stołują
    się a Makdonaldzie :) Nasza ziemia, nasz chów. Niech się odpierdoli taki
    lis. Przychodzi nocą i napada. Niech nie napada, to będzie żył. Chuj
    mnie obchodzi co źre. Trawę niech źre :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 104. Data: 2023-07-11 23:52:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja pierdziu, gdzieś ty się chłopie uchował, że dla Ciebie doświetlana
    > szklarnia to "perełka"?
    > Od 20 lat wokoło mnie wszyscy to stosują a dla Ciebie to nowość.
    > Pralkę i zmywarkę widziałeś?

    Mnie nie rozbawił nawet tym, że nie umie hodować prostych ogórków :D

    Nawet nie wie ile jest odmian i smaków!!! Poraszka!!!

    Zna tylko obraski z krostami :D

    Ale rozumiem prerię wef Francyji :)...i walkę o życie :]

    Inne klimaty :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 105. Data: 2023-07-12 00:03:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Inne klimaty :D

    Sądzę jednak, że jagnięcinę ma I klasy...ale jak sobie uzmysłowię że źrą
    to refugees w postaci kebabu to się zastanawiam, czy nie lepiej lisy
    karmić :D Nocusz taki klimat:) Można przejść na świnie, wtedy refugees
    zdechną z głodu :D Ktoś umrze i trzeba wybrać :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 106. Data: 2023-07-12 00:35:01
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 23:47, LordBluzg(R)?? napisał:
> [...]
    > zabija wszystko. Miał 10 kur i każda miał imię i nazwisko, łącznie 30
    > kur zajebał. Całą rodzinę wytłukł w 10 minut.

    Też mam kury, ale problemów z lisami (w kontekście kur) żadnych, mimo
    że lisów mam zatrzęsienie i widuję je regularnie, krążące wokół domu
    późnym wieczorem.

    Kury w dzień łażą po podwórku i są nauczone wracać do kurnika przed
    zmrokiem, bo ten zamyka się automatycznie o zachodzie słońca. Jak do
    tej pory (dwa lata) straciłem tylko dwie kury. W obu przypadkach to
    były kury antysystemowe, które postanowiły spać pod krzakiem zamiast
    wrócić do kurnika. Na początku myślałem, że będą zdarzały się jakieś
    ataki w dzień, ale nic takiego nie ma miejsca. Może dlatego, że kurnik
    jest przy samym domem, a w biały dzień nigdy żaden lis nie odważył się
    podejść pod dom.

    Jeśli dobrze rozumiem Twój opis, to kury szwagra były w jakiejś dużej
    wolierze, a kurnik (niezamykany) w środku. Często widuję taką
    konfigurację i wydaje mi się, że to błąd, bo o ile mały kurniczek można
    w miarę łatwo wzmocnić/dozbroić, o tyle dużą wolierę ciężko uszczelnić
    i prędzej czy później zawsze trafi się jakaś dziura albo podkop.

    Mateusz

  • 107. Data: 2023-07-12 00:50:57
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 11.07.2023 o 23:05, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie widzę znaczących różnic w renderingu robionym przez moją
    > wyobraźnię na podstawie obu opisów.

    Mnie zastanowił zapis "Zero kontaktu z podłożem, więc się nie
    wymiesza." - zakładam więc obecność jakiegoś dna. U mnie takowego brak,
    dlatego uściśliłem.

    > Chrust obleci, ale lepsze coś, co zaczyna butwieć. Zeszłoroczne
    > liście z drzew mogą być. A jeszcze lepiej jak w tym będzie za
    > przeproszenieb gówno, zwane też gnojem.

    Nie chciałem wnikać aż tak w szczegóły, ale dokładnie te składniki
    miały miejsce w ukraińskiej wersji. Chrust, potem suche liście, potem
    gnój, potem ziemia z kretowin.

    > Ochronę od zimnego powietrza na samym początku można wzmóc przez
    > okrycie folią, którą łatwo do tej skrzyni się mocuje -- takie rady
    > płyną z Kanady.

    I zaiste, zażądano ode mnie po jakimś czasie tkaniny. Dałem rolkę
    geowłókniny, bo miałem w przydasiach, i bardzo się spodobała. Sądziłem,
    że to z obawy przed gradem, ale faktycznie mogło chodzić o zachowanie
    ciepła, bo w drugiej połowie kwietnia noce bywają zimne.

    Mateusz

  • 108. Data: 2023-07-12 00:54:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > w miarę łatwo wzmocnić/dozbroić, o tyle dużą wolierę ciężko uszczelnić
    > i prędzej czy później zawsze trafi się jakaś dziura albo podkop.

    Nie tak. Jest woliera zamykana ale lis robi podkop pod siatką, która
    jest w ziemi na 10cm. Szwagier kombinuje teraz zawinąć siatkę tak, żeby
    była metr pod ziemią poziomo. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Akcja taka,
    ze gdybym to JA projektował to bym zapadnie robił i pułapki, bym się
    pobawił przed akcją. Po prostu znam te myki i potrafię zapobiegać. On
    się musi doświadczyć sam i przyznać rację. Nie chcę być tutaj prorokiem
    bo mi nie zależy...czasem wolę, kiedy inni mądrzeją sami, wtedy wrasta
    im poziom intelektu i zupełnie inaczej prowadzi się dyskusję :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 109. Data: 2023-07-12 00:56:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > że to z obawy przed gradem, ale faktycznie mogło chodzić o zachowanie
    > ciepła, bo w drugiej połowie kwietnia noce bywają zimne.

    Dlaczego zabrakło logiki i prostego oczytania? Czary miały być? :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 110. Data: 2023-07-12 01:31:55
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 12.07.2023 o 00:56, LordBluzg(R)?? napisał:
    > Dlaczego zabrakło logiki i prostego oczytania? Czary miały być? :D

    No wiesz, Ty specjalizujesz się w ogórkach i pędzeniu wszelkiego
    zielska, więc sprawa Cię śmieszy bo to dla Ciebie oczywistość. Ja się
    tym zupełnie nie interesuję, a więc ani nie rozmyślam o sadzonkach po
    nocach, ani nie czytam elaboratów ogrodniczych - raz w roku rzucę dwie
    torebki nasion na dwóch metrach kwadratowych i cieszę się, jeśli mi
    cokolwiek samo wyrośnie. A jak mi ktoś raz wprowadził rewolucję w
    przydomowym mikro-ogródku to przyglądałem się z ciekawości. Jako że
    podziałało to opisuję tutaj bo akurat się temat napatoczył, może kogoś
    to zainspiruje.

    Mateusz