  • 1. Data: 2023-07-09 16:37:37
    Temat: sezon ogórkowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Sezon ogórkowy na grupie - więc zadam pytanie w temacie: jak tam Wasze
    ogórki "działkowcy"?
    Ja w tym roku, wbrew zwyczajom w okolicy panującym posiałem ogórasy w
    weekend majowy (1-3 maja), do "Zosiek" przykryte były włókniną i mam już
    82 słoje 0,9 L zawekowane, 4 kamionki małosolnych do tej pory, mizerii itp
    to nawet nie liczę.
    Poletko niewielkie, 3 rzędy na oko po 6 mb.
    U sąsiadów jeszcze nic...
    Dzień w dzień zbieram 6-7kg. Do wczoraj 60kg.
    Czosnek, koper i chrzan też oczywiście swój, choć chrzanu mi w tym sezonie
    zabraknie.

    TG

  • 2. Data: 2023-07-09 16:42:15
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 July 2023 at 16:37:40 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Dzień w dzień zbieram 6-7kg. Do wczoraj 60kg.
    > Czosnek, koper i chrzan też oczywiście swój, choć chrzanu mi w tym sezonie

    Polecam nowość
    Kiszenie ogórków jeno solą w szklanym słoju.

    Smak delikatny.

    Czyli jak się chce to się da.

    Kapusta się kisi samą solą i każdy taką żarł od lat.

  • 3. Data: 2023-07-09 16:45:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 16:42 a a <m...@g...com> pisze:

    > Polecam nowość
    > Kiszenie ogórków jeno solą w szklanym słoju.

    To żadna nowość, robiłem tak z 20 lat temu jak nie miałem swojego ogrodu i
    slaby dostęp do wszelkich dodatków.
    Inna wersja to woreczek foliowy i do zamrażarki a później lodówki.
    Mi ten smak nie pasuje, ale może mi się już porostu przejadł...

    TG

  • 4. Data: 2023-07-09 17:06:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 9 lipca 2023 o 16:37:40 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Dzień w dzień zbieram 6-7kg. Do wczoraj 60kg.
    > Czosnek, koper i chrzan też oczywiście swój, choć chrzanu mi w tym sezonie

    Normalnie interes zycia zrobiłeś. Wczoraj na Bałuckim rynku do kiszenia były po 2,50.
    W sklepie kupiłem 4 kiszone ogórki. Zawsze sa takie same dobre. Na cenę nie zwrociłem
    uwagi bo ja nie z tych co gowno spod siebie zjedzą. Wczoraj zrobiłem gulasz z trzech
    kilogramow mięsa. W ciebie w Taplarach tyle mięsa rodzina przez poł roku zje.

  • 5. Data: 2023-07-09 17:11:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 17:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zjedzą. Wczoraj zrobiłem gulasz z trzech kilogramow mięsa. W ciebie w
    > Taplarach tyle mięsa rodzina przez poł roku zje.

    Czekałem na Twój złośliwy komentarz, więcej - specjalnie tego posta dla
    Ciebie napisałem, bo wiedziałem, że jak żyjesz to nie przepuścisz okazji
    do złośliwości :-)
    Bogu dzięki, wszystko u Ciebie dobrze :-) - tak trzymaj.

    PS. Nigdy nie jadłeś dobrych ogórków, jak te ze sklepu "Zawsze sa takie
    same dobre" :-)

    TG

  • 6. Data: 2023-07-09 17:15:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dzień w dzień zbieram 6-7kg. Do wczoraj 60kg.
    > Czosnek, koper i chrzan też oczywiście swój, choć chrzanu mi w tym

    Ja akurat zaczynam. Dzisiaj 5kg ale to dopiero początek. U mnie to
    północny zachód Polski, więc noce zimne i 5 dni temu 9C o 6:00 rano było.

    Większość w tym tygodniu "dopali". Siałem pod koniec maja, bo pełnia
    wypadała chujwo (wkurwia mnie termin "Zośki" bo debile patrzą na
    kalendarz 15 V a to trzeba właśnie na pełnię księżyca patrzeć) i siałem
    tydzień po pełni i się okazało, że jak zwykle miałem, rację :)

    Siedem rzędów po 10m z tym, że 3 rzędy siane z 3 tygodniowym
    opóźnieniem, żebym "nie ochujał" od nadmiaru w tym samym czasie :)

    Poprzednie lata miałem tam pyry ale zrezygnowałem z pyrów, bo chujowe,
    takie małe. Ogóry oczywiście sprzedam i będzie na nasiona i nawóz na
    przyszły rok, bo sam tego nie ogarnę. Na przyszły rok, będę miał 10
    rzędów po 10m :)...działki ROD u mnie leżą odłogiem w sensie, że na 70
    działek zajętych jest 30, to sobie wezmę jakąś dodatkowo, bo koszt
    niewielki.

    Koper w tym roku wpierdoliła plaga mszycy. Wszędzie to kurestwo było,
    drzewa zdewastowane ale nie wszystkie, moreli wiśni i jednej czereśni
    nie ruszyło ale jabłonie zeżarte.

    U mnie też są tunelowcy i się chwalą, że tydzień wcześniej mają
    ogórki...ja jednak co roku robię odstępy 3 tygodniowe pomiędzy jednym
    sadzeniem a drugim, bo zdarza się zimna noc i chuj strzela czasem ogóry,
    które nie znoszą poniżej 10C i różnicy temperatur większej niż 15C.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-07-09 17:17:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > PS. Nigdy nie jadłeś dobrych ogórków, jak te ze sklepu  "Zawsze sa takie
    > same dobre" :-)

    Ja czasem kupuję te w sklepie i wyrzucam zaraz do śmietnika, żeby w
    sklepie było mniej i żeby ludzie się nie truli gównem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-07-09 17:46:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 July 2023 at 17:18:35 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]

    "działki ROD u mnie leżą odłogiem w sensie, że na 70
    działek zajętych jest 30, to sobie wezmę jakąś dodatkowo, bo koszt

    Bo działki ROD sa niemodne od 30 lat

    Jedyny biznes zrobili handlarze podczas zarazy, gdy minister zakazał wychodzenia do
    parku a wolno było na dzialkę

    i to cała tajemnica tego szemranego geschaftu zwanego ROD

    Żadne rodzinne, bo dzieci szkolne dzialkowanie nie interesuje.

    Ale najwazniejsze jest sprawdzenie czy działek nie utworzono na wysypiskach.

    A są takich setki i wysypisko było lata a potem ciach i ogródki dzialkowe,

    tak jak pole golfowe w Siemianowicach na wysypisku śmierdziało ściekami z drenażu
    wysypiska.

    Jak było wysypisko to należy zrezygnować z działki, bo tam niezdrowy syf i wszystko
    co rosnie jest szkodliwe dla zdrowia i rakotwórcze

  • 9. Data: 2023-07-09 18:05:54
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    Poletko niewielkie, 3 rzędy na oko po 6 mb.
    U sąsiadów jeszcze nic...
    Dzień w dzień zbieram 6-7kg. Do wczoraj 60kg.

    I te 60 kg ogórków ktoś zje ?

    82 słoje ogórków

    to chyba nie są weki, bo weki się pasteryzuje gotując , gdyż wytwarza się
    podciśnienie i zamykaja się szczelnie.

    Poza ogórkami sa grzybki, kapusta, papryka, pomidorki, fasolka , cukinia , dynia ..

    Kto zje 1000 weków ?

    To było modne, bo zdrowe, domowe, 30-40 lat temu

  • 10. Data: 2023-07-09 18:23:32
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 09.07.2023 o 16:37, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Sezon ogórkowy na grupie - więc zadam pytanie w temacie: jak tam
    > Wasze ogórki "działkowcy"?

    Zasadniczo pozytywnie - w sensie, ogórki w ogóle wykiełkowały i
    "krzaczki" mają już dobre 5 cm. Czy doczekam się ogórków nie wiem...
    może pod koniec lata, jeśli nie zapomnę podlewać i jeśli grad ich nie
    ubije. Przez ostatnie 5 lat udało mi się uzyskać parę garści ogórków
    może 2 razy. U mnie takie rzeczy słabo się sprawdzają - ziemia słaba,
    granitowa, a zimy długie i śnieg potrafi wrócić do połowy kwietnia.

    W miarę dobrze natomiast rosną słoneczniki. Co poniektóre są obecnie
    już ponad dwumetrowe i zaczyają kwitnąć. Koper też w miarę sensownie
    rośnie i w zasadzie tylko na nim mi zależy, bo w tej części świata
    nie da się go kupić w sklepie.

    Mateusz