  • 121. Data: 2023-08-20 23:42:39
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 sierpnia 2023 o 22:34:18 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    wody, należy sie trzymac z daleka

    > Polecam, zwłaszcza Zenkowi obejrzenie tego filmiku:
    > https://www.youtube.com/shorts/rMe7-Fpq3Y4
    Sądzisz ze mnie zniechęcisz? Nie dasz rady. Na basenie na który chodzę nie uzywają
    chloru. Woda jest ozonowana. Jedynie w soboty od niedziele dosypują chloru. Ale moj
    karnet nie obejmuje tych dwóch dni. Od września jak się skończa wakacje na moim
    ulubionym basenie będzie kilka osób. Ogolnie w tym roku nie ma duzo ludzi. Jest mniej
    niz rok temu. Albo ludzie więcej zarabiaja i pojechali na wakacje. Albo wysokie ceny
    biletów zmniejszyły ilość ludzi. Jeśli w tygodniu popatrzec w okularkach pod woda po
    długości na druga stronę basenu i widaćwyrazniekafeli z kilkudziesięciu metrow, to
    znaczy ze woda jest krystalicznie czysta. Nie neguje tego ze jak chłop cos zasieje
    dla siebie to Jose chociaż nie musi mniej sypać czy opryskiwać. Z drugiej strony czy
    aby na pewno nie uzyje srodkow chemicznych? Jak ma pole komercyjne i dla siebie obok
    siebie to jak by tego do prywatnego użytku nie potraktował chemia to jakas zaraza
    mogła by mu się przenieść i chuja by zarobił. Miałem znajomego co miał sklep ze
    zdrową zywnoscia. Ktoś się poddał po mleku i przyszedł sanepid. Sprawdzili mleko a w
    nim gruźlica i przekroczenie antybiotykow kilkanaście razy. Odstawił chora krowę od
    dostaw do mleczarni bo jak by go złapali to by zniszczyli do trzeciego pokolenia. Ale
    mleka szkoda było zeby wylać. Inny znajomy ma ogrodem na działkach. Ktoś tam nowi
    przy nim ze takie zdrowe bo nie pryskane. A znajomy ze jak by nie nawoził i nie robił
    opryskow to prawie nic by nie udało a to co by urosło zezarły by robaki. Może wsadźmy
    między bajki ze woda na basenach brudna a zarcie co rolnik dla siebie robi jest bez
    chemii. Chociaz z drugiej strony kiedys kilku hindusow było i się przyglądali jak by
    dopracowywali temat pochówku zmarłych w wodzie.

  • 122. Data: 2023-09-18 22:24:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    po tym sezonie nauczyłem się:
    -jednak potrafią się pojawić szkodniki zżerające liście (opuchlaki)
    -wiem już co to jest szara pleśń i czemu rodzice jak mantrę powtarzali
    "nie lej po liściach"
    -bez chemii nie pojedziesz...
    -słońce to podstawa

  • 123. Data: 2023-09-19 00:02:08
    Od: "pl.misc.budowanie" <m...@g...com>

    On Monday, 18 September 2023 at 22:24:25 UTC+2, sirapacz wrote:
> [...]
    > -jednak potrafią się pojawić szkodniki zżerające liście (opuchlaki)
    > -wiem już co to jest szara pleśń i czemu rodzice jak mantrę powtarzali

    sraj się ze swoją chemią

    dziadkowie mieli pole, ogród i żadnego syfa nie lali, bo nie chcieli dostac raka

    Rodzice mieli dzialkę i zero syfilistycznej chemii
    i wszystko roslo pięknie

    Niemondre te rodzice to zreja chemiczna zywność

    Bardzo niemądre

  • 124. Data: 2023-09-19 00:03:19
    Od: "pl.misc.budowanie" <m...@g...com>

    On Sunday, 20 August 2023 at 22:34:18 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    wody, należy sie trzymac z daleka

    basen to chemiczny syfilis
    i latem i zimą

  • 125. Data: 2023-09-19 00:08:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.09.2023 o 22:24, sirapacz pisze:

    > -wiem już co to jest szara pleśń i czemu rodzice jak mantrę powtarzali
    > "nie lej po liściach"

    Ja leje i mam to w dupie, znaczy u mnie nie występuje. Problem ...kiedy
    lać. Lać jak jest najzimniej, czyli przed wschodem, nigdy w południe.

    > -słońce to podstawa

    Niekoniecznie. Podstawą jest ciepło...w nocy. Jak ogór ma 15C to pasi i
    nawet w nocy rośnie. Jak ma 10C to ledwie a jak 7-8C to zdycha. Podobnie
    z różnicą temperatur dzień/noc. Jeśli jest większa niż 10C to ogór też
    nie lubi.

    Od 3 lat w nocy jest zimno. Już pisałem, jak ktoś nie pamięta to niech
    sobie przypomni co poprzednie lata odpierdalał w nocy z oknami i
    wentylatorami.

    To twór z Indii i taki jaki tam jest klimat, taki mu pasuje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 126. Data: 2023-09-19 07:06:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 22:24 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > -jednak potrafią się pojawić szkodniki zżerające liście (opuchlaki)
    > -wiem już co to jest szara pleśń i czemu rodzice jak mantrę powtarzali

    U mnie szara pleśń pojawiła się na niektórych ogórkach w połowie sezonu a
    mam podlewanie liniami kroplującymi w całym ogrodzie warzywnym. Na liście
    spadał tylko deszcz. Olałem to i niczym nie pryskałem. Miałem bardzo dobre
    zbiory do końca. Szarą miałem też na niektórych kwiatach i roślinach
    ozdobnych. Taki rok.
    Ogórki praktycznie do końca bez goryczy, to znaczy, że się nie stresowały,
    temp., wilgotność i ich kondycja była w sam raz.

    Mało za to było zarazy na pomidorach, pomidory tak jak i ogórki rozdawałem
    znajomym, jak mi się miejsce na przeciery skończyło :-)

    Co do słońca to oczywista oczywistość. Dla warzyw słońce i woda to
    podstawa, miałem kiedyś ogród w miejscu zacienionym przez dom od 14-15 tej
    w lecie i słabo mi tam wszystko plonowalo. Teraz mam patelnię od świtu do
    zmierzchu, leję wodę i mam mniej chorób i lepsze zbiory wszystkiego co
    uprawiam.
    Rzodkiewkę i szczypior mam z 10 raz w tym sezonie. Kolejna porcja właśnie
    już dorosła do zjedzenia.

    TG

  • 127. Data: 2023-09-19 12:24:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Olałem to i niczym nie pryskałem.

    Róznica w technologii niewielka, a skutki mogą być różne.

    --
    Jarek

  • 128. Data: 2023-09-25 20:06:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Czekałem na Twój złośliwy komentarz, więcej - specjalnie tego
    > posta dla Ciebie napisałem, bo wiedziałem, że jak żyjesz to nie
    > przepuścisz okazji do złośliwości :-)

    ;-DDD

    > Bogu dzięki, wszystko u Ciebie dobrze :-) - tak trzymaj.
    >
    > PS. Nigdy nie jadłeś dobrych ogórków, jak te ze sklepu "Zawsze sa
    > takie same dobre" :-)

    i mowi to gośc co robi bizbnes za złotówke dziennie na akumulatorach
    ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę