  • 1. Data: 2014-10-02 22:33:04
    Temat: skąd w budowlance niechęć do żywic?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Najpierw bajka na dobranoc:
    Oglądam sobie jak izoluje się przeciw-wilgociowo fundamenty, paroma
    warstwami czegośtam, ale ogólnie jest to czarna substancja. Wewnątrz
    mieszkań wszyscy radzą mi użyć folii w płynie. testowałem, działa w
    zasadzie jak grunt. Niestety, mikropęknięcie tynku, ściany rujnuje
    zabezpieczenie. Ja parę lat temu chciałem zabezpieczyć pewien stary
    strop piwnicy przed przesiąkaniem wody. Zrobiłem cieniutką wylewkę
    (kilka mm) a na nią wylałem paręnaście litrów żywicy. Trzyma się, nie
    pęka, jest w 100% wodoodporne. Taki polimerobeton mi wyszedł. Teraz chcę
    zabezpieczyć większą powierzchnię w łazience. patrze... mata szklana 4zł
    za metr kwadratowy. żywica chemoutwardzalna 9zł za litr - przecież to
    taniej niż nawet najgorsza olejna farba!

    Dlaczego żywice i maty szklane, nie są stosowane w budownictwie? Do
    izolacji przeciw wilgociowej? Do miejscowej poprawy parametrów
    wytrzymałościowych?

    ToMasz

    PS Parę lat temu, widziałem na discovery taki program, w którym za
    wszeką cene w usa w rejonie aktywnym sejsmicznie chciano uratować przed
    zniszczeniem stare budynki - ale tak aby nie było widać ingerencji. ktoś
    tam wpadł na pomysł aby całe ściany z zewnątrz pokryc mata szklaną i
    żwyicą. udał się, a jedynym widocznym śladem było to, że ceglane ściany
    przestały być matowe.

  • 2. Data: 2014-10-03 00:00:05
    Temat: Re: skąd w budowlance niechęć do żywic?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-10-02 o 22:33, ToMasz pisze:
    > żywica chemoutwardzalna 9zł za litr - przecież to
    > taniej niż nawet najgorsza olejna farba!

    A gdzie można zanabyć żywicę w tej cenie?
    Podasz linka?

  • 3. Data: 2014-10-03 08:08:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.10.2014 00:00, nadir pisze:

    > A gdzie można zanabyć żywicę w tej cenie?
    > Podasz linka?

    http://allegro.pl/zywica-poliestrowa-super-cena-7-zl
    -kg-i4624875137.html

  • 4. Data: 2014-10-03 08:55:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-10-03 o 08:08, ToMasz pisze:

    > http://allegro.pl/zywica-poliestrowa-super-cena-7-zl
    -kg-i4624875137.html

    W sumie, to bardziej szukałem epoksydowej, ale dzięki za namiary w mojej
    okolicy, też się przyda.

  • 5. Data: 2014-10-03 10:25:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-10-02 22:33, ToMasz wrote:
    > Dlaczego żywice i maty szklane, nie są stosowane w budownictwie? Do
    > izolacji przeciw wilgociowej? Do miejscowej poprawy parametrów
    > wytrzymałościowych?

    Ja całkiem niedawno pisałem post, w którym pytałem jaką żywicą można
    uszczelniać taras i w sumie zero odzewu.
    Może temat jest po prostu słabo rozpoznany?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2014-10-03 11:37:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > za metr kwadratowy. żywica chemoutwardzalna 9zł za litr - przecież to
    > taniej niż nawet najgorsza olejna farba!

    a na m2 liczyłeś?

    b.

  • 7. Data: 2014-10-04 13:13:19
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    nadir wrote:

    -kg-i4624875137.html

    > W sumie, to bardziej szukałem epoksydowej, ale dzięki za namiary w
    > mojej okolicy, też się przyda.

    tylko że żywica poliestrowa degraduje się pod wpływem wody, do tego
    jest żywica epoksydowa która niestety jest dużo droższa

    jeffrey

  • 8. Data: 2014-10-04 14:18:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-03 10:25, quent pisze:

    > Ja całkiem niedawno pisałem post, w którym pytałem jaką żywicą można
    > uszczelniać taras i w sumie zero odzewu.
    > Może temat jest po prostu słabo rozpoznany?

    A mógłbyś opowiedzieć jeszcze raz?
    Temat żywo mnie interesuje.

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-10-04 22:02:28
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 października 2014 13:13:19 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > tylko że żywica poliestrowa degraduje się pod wpływem wody, do tego
    >
    > jest żywica epoksydowa która niestety jest dużo droższa
    >

    > jeffrey

    A to mnie zmartwiles...
    Jakies 5 lat temu zrobilem kabine prysznicowa z zywicy poliestrowej.
    Na razie nie zauwazylem zadnej "degradacji", ale popatrze przez lupe.

  • 10. Data: 2014-10-04 22:26:18
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 października 2014 22:02:28 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A to mnie zmartwiles...
    >
    > Jakies 5 lat temu zrobilem kabine prysznicowa z zywicy poliestrowej.
    >
    > Na razie nie zauwazylem zadnej "degradacji", ale popatrze przez lupe.

    A co z delikatnym zapaszkiem szczyn? Tylko nie pisz że nie wiesz o co chodzi bo
    wszyscy co mają chociaż trochę pojęcia o żywicy poliestrowej wiedzą o co chodzi.