  • Data: 2013-03-25 10:43:15
    Temat: Re: solarnicy
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kip4g5$hbe$1@news.task.gda.pl...

    > bardzo fajny patent... a co jak przyjdzie wichura?

    A co się robi z żaglami podczas sztormu?

    A można to też i tak zrobić żeby nie podwiewało.

    > oczywiście tę zasłonkę to masz za darmo? w ogóle nie trzeba niczego robić?
    > A tak zapomniałem sam sobei zbudujesz? tylko skoro masz czas na budowanie
    > to z czego żyjesz? albo jesteś bogaty a wtedy na diabła ci takie
    > kombinacje wymyślać albo jesteś biedny wiec raczej nie masz kasy na solary
    > i bajery.

    I juuuż się zaczęło szukanie dziury w całym.
    Uważasz że osoba zatrudniająca u siebie w fabryce 200 osób jest jeszcze za
    biedna na takie rozwiązania czy już za bogata aby się po nie schylać?
    Zaprawdę powiadam ci, że znam takich, co mają kasy full a jakoś nie stronią
    od takich rozważań n/t tych rozwiązań około solarnych. Często w towarzystwie
    rozmawiamy sobie na rózne takie dziwne tematy i sami ci "oni" często są
    pomysłodawcami tego typu pomysłów i wprowadzają u siebie.

    > Można, można też powiesić nagrzewnicę na polu i wywalać to ciepło w
    > otoczenie.

    Lepiej zakopać. Większa sprawność. Niemniej jednak ten pomysł kosztuje
    naprawdę niewiele bo dobry zawór trójdrogowy termostatyczny to wydatek około
    200-300zł, do tego dojdzie kilka metrów rury PEX zakopanej w ziemi za domem,
    a na niej uprawa pomidorów.

    > każdy z tych patentów kosztuje. Czy koszty tych dodatkowych rozwiązań
    > równoważą ewentualne zyski z dogrzewania w okresie zimowym?

    No jasne! Jednorazowy wydatek rzędu 200-300zł zwróci się bardzo szybko.

    > Można zamontować promienniki halogenowe nad solarami zasilane z elektrowni
    > wiatrowej. W sumie jest nadzieja w unii ze da tanią dotowaną energie
    > elektryczną na wspomaganie solarów w okresach bez słonecznych :)

    A nie lepiej rozpalić ognisko pod solarem?