    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: stara drewniana podłoga - jakie opcje?
    Date: Wed, 20 Aug 2014 11:23:12 +0200

    Użytkownik "Tomasz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Budynek, blok z roku 1936 ma podłogi z grubych desek na belkach
    > stropowych. niema szans aby to ruszyć, ale można sprytnie przykryć. Ja na
    > tak podłogę położyłem podkłady pod panele, ogrzewanie elektryczne i
    > panele. Wszystko nawet nawet działa (dobre kilka lat) ale podłoga ugina
    > się podczas chodzenia i niestety bardzo słychać stuki na tej podłodze. A
    > miało być ciszej.

    Cóż panele są głośne.

    > ktoś inny, przykręcił do tej drewnianej podłogi płyty osb lub podobne. Od
    > razu widać że jest lepiej, bo hałas jakby mniejszy, jakby mniej się ugina,
    > tylko że płyty są paskudne - do pokrycia.... wykładziną podłogową?

    Można na to OSB dać podkład i ... głośne panele :-)

    > Czeka mnie remont podobnego mieszkania. na podłogach są śmierdzące płyty..
    > nie wiem jakie. Wiórowe, paździerzowe, pieron wie. do zerwania bo capią.

    > Co szanowni grupowicze poleciliby zastosować? wylewka - odpada. Tak myślę,
    > może styropian i na to osb i panele/dywan?

    Jak dasz styropian to będzie jeszcze głośniej :-) Jeśli już coś to twardą
    wełnę w płytach.

    > Wszelkie propozycje przyjmę. Nawet te nie do końca zgodne ze standardami

    A co chcesz osiągnąć? Ma być: cicho? Równo? Czy może tanio?

    Pierwsze co trzeba zrobić to po wywaleniu płyt podokręcać porządnie
    istniejące deski aby nie skrzypiały. Jeśli są bardzo nierówne to można je
    lekko scyklinować.

    A następnie to już zależy od Ciebie. Ten stary strop pewnie osiadł i jest
    niecka. Jeśli Ci to nie przeszkadza to najprościej będzie Zrobić podłogę z
    desek na pióro-wpust. Będzie ciszej niż przy panelach ale bardziej
    delikatnie.

    Jeśli chcesz panele to podłoże musi być płaskie więc istniejącą nieckę
    trzeba by czymś wypełnić. Może to być warstwa twardej wełny mineralnej, ale
    wyrównanie tego to będzie trochę"zabawy" w układanie płyt różnej grubości i
    następnie zeszlifowanie na równo. Na wełnę możesz dać dwie warstwy OSB lub
    tzw. suchy jastrych i na to podkład i panele. Bedzie dosyć drogo i poziom
    podłogi podniesie się znacznie. Istnieje też spore ryzyko (graniczące z
    pewnością) że tak duży ciężar spowoduje dalsze osiadanie stropu wciągu 10-15
    lat. Dlatego mimo, że osobiście jestem zwolennikiem paneli na podłodze (a
    drewna na ścianach) to w Twoim przypadku zrobiłbym jednak podłogę z desek
    jak pisałem wyżej.

    Pozdrawiam
    Ergie