  • 1. Data: 2014-02-16 22:50:09
    Temat: stare ściany, tynk, jak najtaniej
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    muszę się zająć piwnicą w starym domu. ze dwa lata temu zrobiłem otwory
    wentylacyjne, tak aby piwnice miały przewiew. wyschły na wiór, ale tynk
    leci ze ścian. ściany z wierzchu kruche, można penetrować śrubokrętem,
    ale wgłębi mocniejsze. tynk sam spadł, więc za bardzo niema czego
    odkuwać, ale poradźcie co dalej, ale nie chcę na to wydawać
    niepotrzebnie kasy. dać jakiś grunt i tynk z cementu piachu i wapna czy
    coś innego zakombinować?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-02-17 11:42:29
    Temat: Re: stare ściany, tynk, jak najtaniej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 22:50:09 +0100, ToMasz napisał(a):

    > grunt i tynk z cementu piachu i wapna

    Dokladnie.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 3. Data: 2014-02-17 17:33:42
    Od: "leku" <l...@t...pl>

    .pl...

    dać jakiś grunt i tynk z cementu piachu i wapna czy
    coś innego zakombinować?

    Pozdrawiam
    ToMasz

    ----------------------------------

    Jak ma być ładnie na krótko to może być ;-)
    Ja tak zrobiłem i po kilku latach zaczęły się pojawiać wykwity solne
    i purchle na tynku.
    Stary tynk odpadł nie bez powodu. Podstawowy problem
    w starych piwnicach to wilgoć. Powierzchowne osuszenie niewiele da.

    Likwidacja przyczyn wilgoci jest niestety w takich piwnicach
    upierdliwa i kosztowna.

    W innym pomieszczeniu zastosowałem produkty firmy HYDROSTOP
    http://www.hydrostop.pl/ i tu jest OK

    pozdrawiam
    leku

  • 4. Data: 2014-02-17 18:17:27
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 17.02.2014 17:33, leku pisze:

> [...]
    > Stary tynk odpadł nie bez powodu. Podstawowy problem
    > w starych piwnicach to wilgoć. Powierzchowne osuszenie niewiele da.
    piwnica, długa, korytarz przez cały budynek i pomieszczenia boczne,
    miały jedne drzwi, przez które wlewała się woda w czasie roztopów.
    teraz na końcu i początku korytarza są otwory wentylacyjne, duże! jednym
    z otworów jest kratka o którą wyciera się buty. ale żeby nie ciekło, pod
    kratką jest "misa" z odpływem wody do kanalizacji. Lite drzwi są tylko
    zimą, na resztę roku zamykana jest tylko stalowa krata. Każde z
    pomieszczeń ma otwór wentylacyjny. Nie powiem że wilgoć znikła całkiem,
    ale wszystkie ściany były mokre, bywały kałuże, a teraz jest sucho.
    sporadycznie, przy nagłych zmianach pogody, pojawiają się skropliny na
    suficie, ale już większej wentylacji nie da się zrobić.
    Jednak wilgoć, kożuch jakiegoś grzyba trzymał tynk w całości. teraz tynk
    w dotyku jest suchy jak piasek na plaży, sypie się i pyli. Stąd pomysł
    aby właśnie teraz zacząć działać, bo lepszej okazji nie będzie.
    Budynek jest tak usytuowany że nieda się go odkopac i izolować
    fudamentów. cenrum dużego miasta, wszędzie bruk albo asfalt. tak więc
    hydroizolacja nie wiele pomoże.
    Pytam tylko czy może jakieś specjalne tynki są. Albo może jakoś zaprawę
    zmodyfikować specjalnie do połączenia ze 100letnimi murami..

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-02-17 20:17:09
    Od: "leku" <l...@t...pl>

    .pl...

    Pytam tylko czy może jakieś specjalne tynki są. Albo może jakoś zaprawę
    zmodyfikować specjalnie do połączenia ze 100letnimi murami..

    ToMasz

    Namiary masz w linku powyżej
    Proponuję zadzwonić, popytać u źródła.
    Stosują zaprawy cementowe z dodatkiem krzemianów krystalizujących w ścianie
    tworząc nieprzepuszczalną barierę dla wilgoci z zewnątrz (również od środka
    pomieszczenia). Na to można już dać zwykły tynk. Oczywiście sprawna
    wentylacja to podstawa.

    pozdrawiam
    leku

  • 6. Data: 2014-02-17 23:12:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 18:17:27 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > Pytam tylko czy może jakieś specjalne tynki są. Albo może jakoś zaprawę
    >
    > zmodyfikować specjalnie do połączenia ze 100letnimi murami..

    Stare tynki , po wysuszeniu, rozsypaly sie, bo zawieraly duzo soli, ktore
    wykrystalizowaly podczas suszenia.
    Powinienes zastosowac tynk renowacyjny.

  • 7. Data: 2014-02-18 09:52:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 23:12:24 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    .pl...

    > Stare tynki , po wysuszeniu, rozsypaly sie, bo zawieraly duzo soli, ktore
    wykrystalizowaly podczas suszenia.

    > Powinienes zastosowac tynk renowacyjny.

    ...oraz wykonac odsalanie murow.
    http://izolacje-wodochronne.blogspot.com/2012/07/ods