  • 1. Data: 2014-02-15 08:10:10
    Temat: wycena hydraulika
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    witam
    dostalem wycene wykonania calej instalacji hydraulicznej + ogrzewania w
    domu.
    w full opcji wynosi ona 38000zl (14 grzejnikow poddasza, parter w podlogowce
    (+ podejscia pod ewentualne kaloryfery kiedys tam jak bedzie potrzeba).
    sterowniki elektroniczne w pomieszczeniach do ustawiania konkretnej
    temperatury dla pomieszczenia, sterwonik glowny programowany na 7 dni.
    sterownik pogodowy, grzejniki w lazienkach + podlogowka. spiecie wszystkiego
    w kotłowni i instalacja uzdatniacza wody (+ filtr i sol do niego).
    sam uzdatniacz 2500zl piec WITODENS 100,DE DIETRICH MCR 3, JUNKERS (do
    wyboru) + zasobnik 160l. z ceny mozna zejsc rezygnujac z bajerow typu te
    sterowniki chociaz nam sie one podobaja. same sterowniki temperatury 2800zl
    MATERIAŁY TO RURA WIELOWARSTWOWA PEX-AL.-PEX FIRMY WAVIN 16
    PODEJŚCIA POD GRZEJNIKI RURA WAVIN 16 W OTULINIE CIEPŁOCHRONNEJ 6 MM
    PIONY CO Z RUR PEX-AL. PEX FI 25
    caly dom po podlodze ma ok 160m2 parter caly w podlogowce + poddasze z
    kaloryferami.
    region Lubelskie
    cena pewnie do lekkiej negocjacji - fachowiec dobry
    czy ktos ma takie sterowniki temperatury i faktycznie dzialaja OK? mamy male
    dziecko i super byloby ustawic w jego pokoju wyzsza temperature a w sypialni
    nizsza bo lepiej sie spi :)

    co sadzicie??

  • 2. Data: 2014-02-15 08:51:13
    Temat: Re: wycena hydraulika
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-15 08:10, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > mamy male dziecko i super byloby ustawic w jego pokoju wyzsza
    > temperature a w sypialni nizsza bo lepiej sie spi :)

    Kupiłem samochód z automatyczną skrzynią biegów. Czy ktoś z Was ma taki
    samochód i może mi powiedzieć czy jest on awaryjny czy dobrze się nim
    będzie jeździć?
    Dostrzegasz absurd w moim pytaniu? Takie same, absurdalne pytania zadajesz.
    Nie piszesz jakie to sterowniki, jakiej firmy i jak ma być wykonana cała
    elektronika.

    Pierwsza rzecz, która mi się "rzuca w oczy" to podłogówka + grzejniki +
    gazowy kocioł kondensacyjny.
    Taki układ znacznie podraża całą instalację, a poza tym pogarsza
    sprawność kotła.
    Dlaczego nie chcesz zrobić podłogówki w całym domu?
    Byłoby taniej w budowie i oszczędniej podczas eksploatacji. Mniej
    skomplikowana automatyka, która lubi się psuć, a zatem byłoby też
    bardziej niezawodnie.

  • 3. Data: 2014-02-15 09:03:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 15.02.2014 o 08:10 Marcin Ł <k...@g...pl> pisze:

    > mamy male dziecko i super byloby ustawic w jego pokoju wyzsza
    > temperature a w sypialni nizsza bo lepiej sie spi :)

    Taki fiuczer zapewni Ci zwykły termostat pokojowy (za 70 zł) i głowice
    termostatyczne na grzejnikach.
    Mam dwoje dzieci i wiem, że małe dzieci potrzebują sporo niższą temp.
    otoczenia niż dorośli (rzadko kiedy dzieciak siedzi w jednej pozycji
    dłużej niż 5min.)
    Dodatkowo, dzieci gdy mają chłodno/zimno w sypialni instynktownie
    przestają się "rozkopywać" podczas snu, nagle znika problem katarków,
    ciągłego pochrząkiwania, przeziębień.

    TG

  • 4. Data: 2014-02-15 09:04:38
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    Byłoby taniej w budowie i oszczędniej podczas eksploatacji. Mniej
    skomplikowana automatyka, która lubi się psuć, a zatem byłoby też

    na dole bedzie terakota na gorze panele itp. boje sie o przewodzenie ciepla.
    znajomy polozyl panele i wydajnosc podlogowki drastycznie spadla wzgledem
    ceramiki. jezeli jestem w bledzie to prosze mnie wyprowadzic.

  • 5. Data: 2014-02-15 12:21:14
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Dodatkowo, dzieci gdy mają chłodno/zimno w sypialni instynktownie
    > przestają się "rozkopywać" podczas snu, nagle znika problem

    hehe no dokładnie, rodzice myślą że u dziecka ma być ciepło,zwłaszcza
    przy 1 dziecku i przy dużym wpływie babć
    naważniejsze żeby temp była stała a nie w jednym pokoju gorąco a w
    drugim kostucha
    inna wpadka to jak jest za gorąco otwieramy okno a nie zamykamy
    grzejnik bo ciągnie po nogach a dzieciak na podłodze - porażka,
    dziadki mi tak córkę zawsze załatwiali

    jeffrey

  • 6. Data: 2014-02-15 13:33:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 09:04:38 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > jezeli jestem w bledzie to prosze mnie wyprowadzic.

    Jesteś w blędzie.
    Rób podłogówkę na całości. Żadnych grzejników

  • 7. Data: 2014-02-15 21:03:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > na dole bedzie terakota na gorze panele itp. boje sie o przewodzenie
    > ciepla. znajomy polozyl panele i wydajnosc podlogowki drastycznie spadla
    > wzgledem ceramiki. jezeli jestem w bledzie to prosze mnie wyprowadzic.
    Masz rację wydajność podłogiz panelami jest mniejsza ale ni9e zerowa.
    Podłogówkę pod panele trzeba policzyć i będzie też dobrze grzać.
    Ważne jest dobre ocieplenie domu.
    Zrobisz jak uważasz ale ci co zrobili instalację mieszaną to żałują że nie
    dali podłogówki na cały dom. Ja mam w całym domu i sprawuje się świetnie,
    a w panelach mam ponad 70% podłogi.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-02-15 21:47:56
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zrobisz jak uważasz ale ci co zrobili instalację mieszaną to żałują że
    > nie dali podłogówki na cały dom. Ja mam w całym domu i sprawuje się
    > świetnie, a w panelach mam ponad 70% podłogi.

    Ja mam jeden pokój zastawiony tekturą falistą, a na niej kartony
    (kuchnia jeszcze nie rozpakowana, powiedzmy 1/3 pomieszczenia
    zasłonięta). Nie stwierdzam istotnych różnic w stosunku do pomieszczeń z
    podłogą niezasłoniętą.

    Inna rzecz mnie zastanowiła. Temperatura wody wchodzącej w obieg 24C,
    wychodzącej 22C, czyli można przyjąć średnio 23C w całej podłodze.
    Płytki podłogowe zgłaszają 20-21.5C (ale nie znam ich emisyjności),
    ściany 17C a w pomieszczeniu jest 18.5-19C (termometrem). Za cholerę nie
    rozumiem zjawisk. Albo 15cm dobrego styropianu na ścianach czyni cuda,
    albo jakaś konwekcja musi zachodzić. Nie chce mi się wierzyć, że 1/4 czy
    wręcz 1/5 (jeżeli wliczyć sufit betonowy) powierzchni daje rady tak
    wysoko rozgrzać powietrze i ściany.
    Wszyscy w obliczeniach trąbią, że podłogówka bez 30-35C to nie rusza, a
    moja liczona była podobno na 40C.
    Fakt, temperatury dodatnie, ale i tak za dobrze to wygląda. Środkiem
    tygodnia sprawdzę jeszcze raz, może coś popi...liłem w pomiarach - choć
    nie sądzę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2014-02-15 23:09:55
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-15 21:47, Irek N. pisze:

> [...]
    > Fakt, temperatury dodatnie, ale i tak za dobrze to wygląda. Środkiem
    > tygodnia sprawdzę jeszcze raz, może coś popi...liłem w pomiarach -

    Pomiary pirometryczne są niewiarygodne i silnie zależne od współczynnika
    emisyjności.

  • 10. Data: 2014-02-15 23:38:24
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Pomiary pirometryczne są niewiarygodne i silnie zależne od współczynnika
    > emisyjności.

    A pewnie że tak. Temperatury medium termometrem (na stałe zamontowane na
    śrubunkach odpowiednio zasilania i powrotu). Teraz ciekawostka. Pomiary
    na rurze PE (niebieska) dają wyniki bardzo zbliżone do tych z
    termometrów. Powietrze też termometrem, więc jeżeli już, to ściany i
    podłoga mogą być niedokładne. Mam to jak sprawdzić, ale nie w tym momencie.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. znalazłem czarną taśmę izolacyjną (co ciekawe z błyszczącą
    powierzchnią) która naklejona na mosiężne elementy doskonale zgadza się
    z termometrami, zresztą nawet białe rury (PEX?) odbiegają max 1.5C, więc
    nie jest tak źle z emisyjnością. Nie sprawdził mi się za to czarny
    marker permanentny.