    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sterownik pokojowy
    Date: Sun, 24 Oct 2010 14:08:05 +0200

    news:ia141s$9m2$1@news.onet.pl...

    > Nie bądź taki 'do przodu'... zawór trójdrogowy jest i to na nim mogę sobie
    > wyregulować temp na podłogówkę.

    Napisałeś "Nie chciałem żadnej wyszukanej automatyki [...] zwykłe zaworki".
    Czyli tak jakby całe sterowanie odbywało się poprzez dławienie zwykłymi
    zaworami kulowymi :)
    Jeżeli masz zawór mieszajacy to jest OK. Trzeba go tylko ustawić.

    > póki co mam zwykłe zaworki na zasilaniu i na powrotach.

    To zamontuj RTL-e

    > Tu nie mam wątpliwości, że jest wszystko dobrze, bo działa i nawet da się
    > tym regulować, chodziło mi tylko o sugestię, czy warto pchać się w
    > sterownik pokojowy?

    I tak i nie.

    > .... ale reakcja na wszelkie zmiany w podłogówce jest bardzo powolna.

    Praw fizyki nie zmienisz.

    > Nie bawić się w sterowniki? Nie będę teraz na pewno przerabiał instalacji,
    > bo po pierwsze działa w porządku, a po drugie instalator dał mi gwarancję
    > i jak zacznę grzebać, to ją stacę :-)

    Tak jak masz zrobione jest OK.
    Trzeba tylko odpowiednio poustawiać i będzie super.
    Pamiętaj, ze podłógówka posiad abardzo dużą inercję i trudnio jest nią
    strerować.
    Można np. ustawić jej temperaturę na stałe na niższym poziomie np. na
    18-21stC, a następnie regulować temperaturą w domu przy pomocy sterownika
    pokojowego sterując obiegiem wody w grzejnikach przy użyciu dodatkowej pompy
    lub elektrozaworu. W tym przypadku zawory termostatyczne przy grzejnikach
    powinny być zdemontowane.