    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sterownik pokojowy
    Date: Sun, 24 Oct 2010 14:27:52 +0200

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ia18b9$31jq$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie zawsze. Ja mam sterownik pokojowy na dole i okazało się że na górze w
    > pomieszczeniach było zawsze 1-2stC cieplej niż na dole no bo ciepło ucieka
    > nam do góry. Zastosowałem więc na górze we wszystkich grzejnikach zawory
    > termostatyczne i teraz nie dość że można zrównać temperaturę góra dół to
    > jeszcze można sobie pozwolić na obniżenie w wybranych gdy zajdzie
    > potrzeba. Wyjątkiem jest łazienka gdzie zarówno drabinka jak i podłoga
    > nie są ograniczane termostatami gdyż w łazience jak mawiają ciepła nigdy
    > dość.

    Ale w Twoim przypadku te głowice nie znajdują się w tym samym pomieszczeniu,
    ani wspólnej przestrzeni grzewczej co termostat pokojowy, dlatego też ich
    działanie jest niezależne, gdyż nie wpływają na pomiar i regulację
    temperatury przez sterownik pokojowy.

    > Bypas na kotle z zaworem mieszającym załatwia takie sprawy.

    Nie ułatwia, ponieważ termostat pokojowy wyłącza kocioł i temperatura wody
    na kotle spada poniżej zadanej.