    From: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Sun, 13 Sep 2009 22:56:45 +0200

    zkruk [Lodz] pisze:

    > dziś pracuje ona w lampie stojącej - codziennie włączana z 2-3 razy
    >
    > zapala się z minimalnym opóźnieniem - jakieś 0.3s
    >
    > ale jak pisałem - kosztowała kupę kasy....
    > może tu o to chodzi?

    Dokladnie o to i nic innego. "Przygode" ze swietlowkami (w ksztalcie
    zarowek lub okraglych) zaczynalem ladnych kilka lat temu, jak dotad
    udalo sie zuzyc jedna czy dwie. W mieszkaniu mam 6 czy 7 swietlowek
    (glownie P... - seria Softone czy jakos tak, ale i beda ze 2 O...) ktore :

    a. swieca bialym/zoltym swiatlem
    b. dzialaja intensywnie 3,5 roku, kilka godzin dziennie
    c. dzialaja rowniez w lazience
    d. swieca nadal tak samo i rozpalaja sie tyle samo

    Zadna z nich sie nie przepalila. Ale ZADNA nie kosztowala ponizej 25-30
    zl. Moze to spora inwestycja, ale i tak sie oplaca (trzeba umiec
    liczyc..). Mysle, ze opor/ostra krytyka wynika z 2 rzeczy :
    - ludzie kupuja badziewie po 3 zl liczac, ze zastapi
    funkcjonalnie zarowki, a tak sie nie stanie
    - zabrano mozliwosc wyboru zarowka-swietlowka, wiec trzeba sie
    powyzywac na zlym systemie ;) wokol swietlowek powstanie
    zaraz tysiac teorii spiskowych i legend - ze przy rozpalaniu
    biora tyle pradu co spawarka, ze psuja wzrok dzieciom itd. :)

    Swoja droga, przydalyby sie jakies solidne badania poszczegolnych
    modeli. Sfinansowane przez UE oczywiscie.

    Wojtek