  • 1. Data: 2009-09-12 18:03:41
    Temat: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
    świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
    P.R.C.

    Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
    poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już po
    kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
    rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko może z
    5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną jasność! Czy to
    jest standard? Bo mnie to już denerwuje i chyba wybrałem zły typ.
    Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w ostatnim czasie
    pogorszył się wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora okulistyki,
    lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.

    A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

  • 2. Data: 2009-09-12 18:35:00
    Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:03:41 +0200, Adax napisał(a):

> [...]
    > lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.
    >
    > A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

    Jak najgorsze. Miałam jedną - wywaliłam. Denerwowało mnie to stopniowe
    rozjaśnianie się. I niektóre kolory inaczej wyglądały w jej świetle, aja
    czuła na to jestem okropnie. Żadnych świetlówek więcej. Właśnie niedawno
    kupiłam zapas zwykłych żarówek (a propos hunijnego zakazu produkcji i
    sprzedaży setek) - mam nadzieję, że starczy na długo. Znajomi postąpili
    takoż. Jakoś tak się sklada, a chyba wcale niespecjalnie dziwnie, że nikt z
    moich znajomych nie chce tego przymusowego "hunijnego" oświetlenia -
    wszyscy się zarzekają, że będą stosowac zwykłe żarówki że im żadna unia nie
    jest w stanie ingerować w to, co robią i czym świeca we własnych domach,
    skoro za prąd płaca uczciwie.

    PS. Czy ktoś wie, ile mogą leżeć zwykłe żarówki - chodzi o trwałość w
    przechowywaniu???
    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2009-09-12 19:25:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Niestety wzrok tez mi się pogorszył, i też podejrzewam świetlówki.
    Ale jeżeli w CAŁYM domu masz tylko 20 żarówek 7W czyli odpowiedników zwykłych 35
    watów to dziwne.
    Polecam żarówki kompaktowe 21-24 waty, staraj się, aby każda miała co najmniej 1550
    Lumenów, no oczywiście poza jakimiś kinkietami
    itp.

    Drobne spostrzezenie przy okazji: Philipsy mrugają z powodu jarzeniówek w
    wyłącznikach klawiszowych, Osramy i Ikea nie mrugają.

    Żarówki zwykłe wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
    oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam
    matowe, już są dostępne.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-09-12 19:35:45
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:25:00 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Żarówki zwykłe wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
    oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam
    > matowe, już są dostępne.

    Ale ja np.nie chcę oszzczedności - chcę światła, które lubię. I denerwuje
    mnie, kiedy mi ktoś z dziwnych a niewyjaśnionych, zapewne sobie tylko
    znanych (i może o to chodzi?) przyczyn liczy, ile i co mam oszczędzać.
    Ktoś - nie mam na mysli Ciebie, lecz tego ktosia, który się wziął za
    wycofywanie zwykłych zarówek...
    --

    Ikselka.

  • 5. Data: 2009-09-12 19:38:40
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 12-09-2009 o 21:35:45 XL <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > znanych (i może o to chodzi?) przyczyn liczy, ile i co mam oszczędzać.
    > Ktoś - nie mam na mysli Ciebie, lecz tego ktosia, który się wziął za

    oszczędności oszczędnościami, ale przy świetlówkach pojawia się problem
    składowania, ponieważ zawierają groźne dla życia pierwiastki (rtęć?)

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 6. Data: 2009-09-12 19:54:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
    > świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
    > P.R.C.

    Ja nie kupuje świetlówek kompaktowych poniżej 20W. :-)
    Mam kilka osram i philips 20-21W, kilka 26W i 32W Lumax z Biedronki i jak na
    razie wzytskie świecą, poza tymi, które uszkodziłem mechanicznie (łapanie
    komarów). :-)

  • 7. Data: 2009-09-12 19:55:28
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > oszczędności oszczędnościami, ale przy świetlówkach pojawia się problem
    > składowania, ponieważ zawierają groźne dla życia pierwiastki (rtęć?)

    No właśnie, paradoksem jest ta rtęć. Co prawda w minimalnych ilościach, ale
    jednak jest! Ponadto zarówek używa się w Europie więcej w zimie (dłuższa
    noc), więc w zimie w pomiesceniach zamkniętych są one dodatkowym żródłem
    ciepła i po co to zmieniać?
    Uważam, że UE jest skorumpowana albo niepoważna, żeby w sposób nakazowy to
    robić. Mam jeszce nadzieję, że ktoś w końcu zrozumie błąd i wycofa się z
    tych przepisów, w końcu tyle tam mądrych naszych wybrańców ;) :)

  • 8. Data: 2009-09-12 19:55:52
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

  • 9. Data: 2009-09-12 20:00:04
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

> [...]
    > zwykłych 35 watów to dziwne. Polecam żarówki kompaktowe 21-24 waty,
    > staraj się, aby każda miała co najmniej 1550 Lumenów, no oczywiście poza

    Mieszkanie 2-pokojowe 45m2 :) 2 żyrandole po 5 żarówek, a reszta w lampkach
    nocnych i przedpokój :)

    > Drobne spostrzezenie przy okazji: Philipsy mrugają z powodu jarzeniówek
    > w wyłącznikach klawiszowych, Osramy i Ikea nie mrugają.

    Dlatego właśnie zakupiłem OSRAM

    > Żarówki zwykłe
    > wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
    > oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam matowe, już są
    > dostępne. JaC

    Ale halogeny też ponoć mają być wycofane

  • 10. Data: 2009-09-12 20:23:25
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:55:28 +0200, Adax napisał(a):

    > Uważam, że UE jest skorumpowana albo niepoważna, żeby w sposób nakazowy to
    > robić.

    Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to znaczy, że chodzi o pieniądze. Może np.
    synek jakiegoś bossa polityki obraca się wokół produkcji świetlówek,
    niekoniecznie fizycznie, lecz finansowo?

    > Mam jeszce nadzieję, że ktoś w końcu zrozumie błąd i wycofa się z
    > tych przepisów, w końcu tyle tam mądrych naszych wybrańców ;) :)

    Ich interesuje tylko własne korytko, a nie nasze żarówki. Naszych i
    pozostałych zresztą...

    Generalnie tak będzie, póki Unia nie stanie się powszechna - wtedy po
    prostu logicznie zniknie i w jej ramach zaczną się w sposób naturalny nowe
    podziały... a my se zostaniemy tak z tą rtęcią do tej pory.
    --

    Ikselka.