    From: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Sat, 12 Sep 2009 21:25:00 +0200
    Sender: u...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niestety wzrok tez mi się pogorszył, i też podejrzewam świetlówki.
    Ale jeżeli w CAŁYM domu masz tylko 20 żarówek 7W czyli odpowiedników zwykłych 35
    watów to dziwne.
    Polecam żarówki kompaktowe 21-24 waty, staraj się, aby każda miała co najmniej 1550
    Lumenów, no oczywiście poza jakimiś kinkietami
    itp.

    Drobne spostrzezenie przy okazji: Philipsy mrugają z powodu jarzeniówek w
    wyłącznikach klawiszowych, Osramy i Ikea nie mrugają.

    Żarówki zwykłe wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
    oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam
    matowe, już są dostępne.
    JaC

    -----

    > Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
    świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA
    50/60 Hz Made in P.R.C.
    > Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę poinformować
    Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek.
    > Mianowicie już po kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
    rozjaśniają.
    > Obecnie zaraz po załączeniu mam tylko może z 5-10% jasności, a dopiero po
    kilkunastu minutach nominalną jasność!
    > Czy to jest standard?
    > Bo mnie to już denerwuje i chyba wybrałem zły typ.
    > Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w ostatnim czasie pogorszył się
    wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora
    okulistyki, lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.