  • 1. Data: 2009-09-10 08:19:41
    Temat: AGD Franke
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam, czeka mnie wyposażenie mieszkania w sprzęt AGD.
    Firmę Franke znam z kranów i zlewozmywaków, czy macie jakieś
    doświadczenia z ich płytami ceramicznymi, piekarnikami, mikrofalówkami i
    pozostałym sprzętem AGD?
    Ceny w sklepach "zabijają" a mam możliwość za "dobre" pieniądze kupić
    cały, oczywiście nowy sprzęt Franke.
    Do tej pory moimi faworytami byli:
    Lodówka: Bosch / Ariston
    Pralka: Bosch / Ariston
    Płyta ceramiczna: Whirlpool / Amica
    Piekarnik: Whirlpool / Amica\
    Mikrofalówka: Whirlpool
    Okap: Amica / Gorenje

    Policzyłem, że modele w/w producentów - spełniające moje oczekiwania
    będą mnie kosztowały około 9.000 PLN, okazało się jednak, że w jednej z
    hurtowni we Wrocławiu taki sam sprzęt, pod względem funkcjonalności
    tyle, że Franke mogę kupić za bardzo podobne pieniądze.

    --
    Reseller

  • 2. Data: 2009-09-10 09:48:51
    Temat: Re: AGD Franke
    Od: Poszukiwacz <j...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:19, Reseller <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pozostałym sprzętem AGD?
    > Ceny w sklepach "zabijają" a mam możliwość za "dobre" pieniądze kupić

    Ja również przymierzam się do kupna AGD. Początkowo wybór padł na
    Boscha, ale jeden ze sprzedawców uświadomił mnie, że Bosch po prostu
    jest drogi, że może lepiej kupić np. Siemensa. A jeżeli chodzi o
    konkrety, to zaproponował żebym:
    - pozostał przy piekanriku Boscha, bo jest dobry, co prawda drogi ale
    dobrze się prezentuje (a to akurat dla mnie ma znaczenie)
    - wybrał lodówkę Libhera
    - wybrał zmywarkę Siemensa, ew. Boscha ale jedną z tańszych, bo w
    zupełności wystarcza
    - płyta Beko lub Siemens (podzespoły i tak pochodzą od jednej firmy,
    nie pamiętam teraz nazwy... również w Bosch... nazwa podobno widoczna
    jest na każdej płycie)
    - okap: jeszcze nie ma propozycji zaminay, ale na pewno trzeba zwrócić
    uwagę na to, żeby był cichy
    - pralka: jak dla mnie tylko Candy, moi rodzice mają 20 lat, ja mam
    wsadzaną od góry 15 lat i nic się nie dzieje

  • 3. Data: 2009-09-10 11:39:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >- pozostał przy piekanriku Boscha, bo jest dobry, co prawda drogi ale
    >dobrze się prezentuje (a to akurat dla mnie ma znaczenie)

    Mam piekarnik Boscha, prezentuje się w moim odczuciu kiepsko, ale jest
    funkcjonalny i nie mam do czego się przyczepić. Mój model jest wysuwany, a
    nie otwierany.

    >- wybrał lodówkę Libhera

    Chyba tylko po to by przepłacić. Ja wziąłem Samsunga side-by-side i w życiu
    nie kupiłbym lodówki Boscha czy Liebhera. Te opowieści o mitycznej
    niezawodności to już tylko mity.

    >- wybrał zmywarkę Siemensa, ew. Boscha ale jedną z tańszych, bo w
    >zupełności wystarcza

    Bosch czy Siemens to jeden pies - w środku siedzi dokładnie to samo. Ja nie
    brałem najtańszej, bo zależało mi na jak najniżej głośności. Wysokie modele
    mają bardzo fajnie rozmieszczone koszyki.

    >- płyta Beko lub Siemens (podzespoły i tak pochodzą od jednej firmy,
    >nie pamiętam teraz nazwy... również w Bosch... nazwa podobno widoczna
    >jest na każdej płycie)

    Mam płytę Boscha. Zero zatrzeżeń.

> [...]
    >- pralka: jak dla mnie tylko Candy, moi rodzice mają 20 lat, ja mam
    >wsadzaną od góry 15 lat i nic się nie dzieje

    Miałem ładowaną od góry Candy przez jakies 11 lat. Teraz to nawet bym nie
    splunął w jej kierunku: wyje niemiłosiernie, łożyska już padają (pralka z
    czasów kawalerskich - pranie robione raz na tydzień), klapa przy wirowaniu
    waliła głośniej niż cała reszta pralki + drgania jak młota udarowego.
    Obecnie mam pralkę Boscha ale ładowaną od przodu. Pralka jest bardzo cicha,
    generuje małe drgania. Nawet jak widziałem u klientów pracującą pralkę w
    kuchni to i tak ledwo ją było słychać. Niebo a ziemia.

  • 4. Data: 2009-09-10 12:49:54
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Boombastic pisze:
    > Mam piekarnik Boscha, prezentuje się w moim odczuciu kiepsko, ale jest
    > funkcjonalny i nie mam do czego się przyczepić. Mój model jest
    > wysuwany, a nie otwierany.
    Dla mnie ma znaczenie wygląd, ale może być nawet przeciętny, byle
    piekarnik, mikrofala zbliżony lub taki sam design.

    > Chyba tylko po to by przepłacić. Ja wziąłem Samsunga side-by-side i w
    > życiu nie kupiłbym lodówki Boscha czy Liebhera. Te opowieści o
    > mitycznej niezawodności to już tylko mity.
    Zastanawiamy się nad Aristonem - bardzo pochlebne opinie co do jakości i
    głośności.

    > Bosch czy Siemens to jeden pies - w środku siedzi dokładnie to samo.
    > Ja nie brałem najtańszej, bo zależało mi na jak najniżej głośności.
    > Wysokie modele mają bardzo fajnie rozmieszczone koszyki.
    Mamy teraz Boscha i fakt - jest baaardzo cichy.

    > Mam płytę Boscha. Zero zatrzeżeń.
    Teraz Amica - bez piekarnika. Sterowanie musi być osobno - nie z
    piekarnika - piekarnik pójdzie wyżej z boku.

    Okap raczej kominowy ostatecznie podszafkowy - szufladowy - niestety
    jest kawałek od miejsca gdzie będzie okap do komina w ścianie. Cały czas
    zastanawiamy się czy pochłaniacz czy okap.

> [...]
    > cicha, generuje małe drgania. Nawet jak widziałem u klientów pracującą
    > pralkę w kuchni to i tak ledwo ją było słychać. Niebo a ziemia.
    Obecnie mocno wyeksploatowany Ariston, ale do niedawna zupełnie bezawaryjny.

    --
    Reseller

  • 5. Data: 2009-09-11 07:11:20
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Reseller pisze:

    > Pralka: xxx / Ariston

    Pralka Ariston ? jestes pewien ?
    to juz kup 2 sztuki beda dzialac naprzemiennie w czasie gdy jedna z nich
    bedzie serwisowana :) Obowiazkowo z 5 letnia gwarancja. No i musisz miec
    duuuzo czasu dla serwisu.

  • 6. Data: 2009-09-11 07:25:04
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    slonko pisze:

    > Pralka Ariston ? jestes pewien ?
    > to juz kup 2 sztuki beda dzialac naprzemiennie w czasie gdy jedna z
    > nich bedzie serwisowana :) Obowiazkowo z 5 letnia gwarancja. No i
    > musisz miec duuuzo czasu dla serwisu.
    No wlaśnie dowiedziałem się, że dzisiaj to już nie ten sam Ariston co
    parę lat temu. Mam teraz oryginała Made in Italy i wciąż działa!!!

    --
    Reseller

  • 7. Data: 2009-09-11 19:23:56
    Od: jokey <n...@a...com>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 09:25:04 +0200, Reseller napisał(a):

    Witaj,

    > No wlaśnie dowiedziałem się, że dzisiaj to już nie ten sam Ariston co
    > parę lat temu. Mam teraz oryginała Made in Italy i wciąż działa!!!

    dzisiaj nic nie jest takie samo jak kiedys :)

    mam Aristona 5 lat, seria super silent, po zakupie 3 razy w serwisie - tak
    piszczal! w koncu po podobno zwyklym przesmarowaniu od 5 lat dziala
    swietnie.

    --
    pozdrawiam,
    jokey