    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: AGD Franke
    Date: Thu, 10 Sep 2009 13:39:57 +0200

    >Ja również przymierzam się do kupna AGD. Początkowo wybór padł na
    >Boscha, ale jeden ze sprzedawców uświadomił mnie, że Bosch po prostu
    >jest drogi, że może lepiej kupić np. Siemensa. A jeżeli chodzi o
    >konkrety, to zaproponował żebym:
    >- pozostał przy piekanriku Boscha, bo jest dobry, co prawda drogi ale
    >dobrze się prezentuje (a to akurat dla mnie ma znaczenie)

    Mam piekarnik Boscha, prezentuje się w moim odczuciu kiepsko, ale jest
    funkcjonalny i nie mam do czego się przyczepić. Mój model jest wysuwany, a
    nie otwierany.

    >- wybrał lodówkę Libhera

    Chyba tylko po to by przepłacić. Ja wziąłem Samsunga side-by-side i w życiu
    nie kupiłbym lodówki Boscha czy Liebhera. Te opowieści o mitycznej
    niezawodności to już tylko mity.

    >- wybrał zmywarkę Siemensa, ew. Boscha ale jedną z tańszych, bo w
    >zupełności wystarcza

    Bosch czy Siemens to jeden pies - w środku siedzi dokładnie to samo. Ja nie
    brałem najtańszej, bo zależało mi na jak najniżej głośności. Wysokie modele
    mają bardzo fajnie rozmieszczone koszyki.

    >- płyta Beko lub Siemens (podzespoły i tak pochodzą od jednej firmy,
    >nie pamiętam teraz nazwy... również w Bosch... nazwa podobno widoczna
    >jest na każdej płycie)

    Mam płytę Boscha. Zero zatrzeżeń.

    >- okap: jeszcze nie ma propozycji zaminay, ale na pewno trzeba zwrócić
    >uwagę na to, żeby był cichy
    >- pralka: jak dla mnie tylko Candy, moi rodzice mają 20 lat, ja mam
    >wsadzaną od góry 15 lat i nic się nie dzieje

    Miałem ładowaną od góry Candy przez jakies 11 lat. Teraz to nawet bym nie
    splunął w jej kierunku: wyje niemiłosiernie, łożyska już padają (pralka z
    czasów kawalerskich - pranie robione raz na tydzień), klapa przy wirowaniu
    waliła głośniej niż cała reszta pralki + drgania jak młota udarowego.
    Obecnie mam pralkę Boscha ale ładowaną od przodu. Pralka jest bardzo cicha,
    generuje małe drgania. Nawet jak widziałem u klientów pracującą pralkę w
    kuchni to i tak ledwo ją było słychać. Niebo a ziemia.