    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Mon, 14 Sep 2009 14:17:31 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > O, to jest najgorsze.

    > --
    >
    > Ikselka.

    Co jest najgorsze, to że zbije i się można skaleczyć, czy to że magiczne słowo
    rtęć padło. Rtęć jest szkodliwa. Ale musi być spełnionych kilka warunków. Od
    źródlanej wody też można wykitować, jak od razu wypić 20 litrów. To woda też
    jest szkodliwa? Przestań zachowywać się jak walnięta ekolożka i zacznij myśleć
    samodzielnie a nie powtarzaj populistyczne hasła. Wiele lat ludzie w zębach
    nosili dużo więcej rtęci niż jest we wszystkich świetlówkach na Świecie i ze
    starości poumierali. Dalej się takie plomby z rtęcią robi, co prawda niechętnie
    bo dobre i tanie. Żarówki energooszczędne to dobre rozwiązanie. W końcu trzeba
    było coś zrobić ze źródłem światła nie dostosowanym do wymogów życia w XXI
    wieku. Świata po prostu nie stać na grzanie planety w upalne noce grzejnikami
    które przy okazji świecą. Bo prądu nie ma i nie ma skąd go brać. Dobrze zrobili
    że zabronili produkcji. Producenci zarobią i będą mieli na dalszy rozwój,
    badania, wdrożenia nowych konstrukcji. Świetlówki przy okazji stanieją.
    Świetlówka to dobre i ekologiczne źródło światła. Ma wadę. Jest to nowy typ
    źródła światła. Na samych swoich babcia mówiła " jest tutaj jak w Krużewnikach,
    żeby jeszcze elektryki nie było". Na to ze będzie więcej prądu można liczyć nie
    wcześniej niż za 50 lat. Jak się ludzie nauczą energię termojądrową na prąd
    przerabiać. Bo na razie tylko na bombki z grzybkiem potrafią. Te 50 lat trzeba
    jakoś przeżyć. Sposobem jest oszczędzanie prądu gdzie się da.