    From: "Adax" <A...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Mon, 14 Sep 2009 18:15:59 +0200

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@g...com> napisał w
    wiadomości news:h8jma0$dq3$1@newsread2.aster.pl...
    > Dokladnie o to i nic innego. "Przygode" ze swietlowkami (w ksztalcie
    > zarowek lub okraglych) zaczynalem ladnych kilka lat temu, jak dotad udalo
    > sie zuzyc jedna czy dwie. W mieszkaniu mam 6 czy 7 swietlowek (glownie
    > P... - seria Softone czy jakos tak, ale i beda ze 2 O...) ktore :
    > a. swieca bialym/zoltym swiatlem
    > b. dzialaja intensywnie 3,5 roku, kilka godzin dziennie
    > c. dzialaja rowniez w lazience
    > d. swieca nadal tak samo i rozpalaja sie tyle samo
    > Zadna z nich sie nie przepalila. Ale ZADNA nie kosztowala ponizej 25-30
> [...]

    Odpisuję szybko Koledze, gdyż się napocił, a chyba nie do końca czytał ze
    zrozumieniem... :)
    1. po raz drugi piszę, że post dotyczył kompaktów w cenie ok. 35PLN/szt!
    Dzisiaj zdziwiony Waszymi ostrymi wypowiedziami byłem w Praktikerze i
    kupiłem 3 kompakty 15W "gruszki" (tylko pasują do żyrandola) w cenie
    po29,99 PLN/szt -2 lata gwarancji.
    Zauważyłem, że są już świetlówki "pałąki" z 3 i 5 letnią gwarancją.

    2. Dziś otrzymałem odp. z OSRAM (jestem zachwycony, bo w czwartek
    zapytałem), cytuję:
    Dzień Dobry
    Świetlówki DULUXSTAR mogą rozświecać się przez dłuższy czas nawet kilak
    minut. Czas rozświetlania może się wydłużyć w trakcie zużywania się
    świetlówki.

    W obecnie produkowanych świetlówkach typu DULUX INTELLIGENT i SUPERSTAR
    zastosowany jest opatentowany przez OSRAM system szybkiego startu
    świetlówki, który nazywa się QUICK LIGHT.

    Nie mam żadnych wiarygodnych danych potwierdzających szkodliwość światła
    wytwarzanego przez świetlówki na wzrok.

    Z poważaniem
    xxx xxxx
    OSRAM Sp. z o.o.
    Ul. Wiertnicza 117

    z której wynika, że kilkumintowe rozświecanie się jest normą dla tych
    banieczek, gdyż nie były jeszce w pełni nowoczesne!

    3. Nigdzie nie pisałem, że wzrok psuje się od świetlówek!!! natomiast
    pisałem, że lekarz powiedział, żeby zagwarantwać dziecku jednak zwykłe
    oświetlenie. Każdy lekarz myśli trochę inaczej... Jednak po tamtej wizycie
    pomyślałem o żarówkach i wcale nie atakuję świetlówek, ale prezentuję swoje
    odczucie strasznie wolnego rozjaśniania. Teraz już wiem że ten typ tak miał!