eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieszacunkowe koszty materiałów do remontu mieszkania 55m2 - czy budowlaniec mnie oszukuje? › Re: szacunkowe koszty materiałów do remontu mieszkania 55m2 - czy budowlaniec mnie oszukuje?
    Subject: Re: szacunkowe koszty materiałów do remontu mieszkania 55m2 - czy
    budowlaniec mnie oszukuje?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: lleeoo <l...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 6 May 2016 09:49:31 +0200

    W dniu 2016-05-05 o 23:58, p...@g...com pisze:
    > Cześć!
    >
    > Wiem, że pewnie nikt z Was nie jest wróżką Semirą i nie potrafi wróżyć z fusów, ale
    mam orientacyjne pytanie o średni koszt zakupu materiałów budowlanych do remontu
    mieszkania. Sprowadza się to do nurtującej kwestii: czy budowlaniec oszukuje mnie na
    cenach materiałów? Niedługo zbliża się rozliczenie..

    > W mojej gestii był zakup: kafli, fug, gniazdek i włączników światła, dwóch szpuli
    przewodu elektrycznego (1,5 i 2,5), puszki elektryczne.

> [...]
    > - Wylewka (sam100 oraz sam200 z atlasu w nieznanych mi proporcjach) na ok. 18m2.
    > - Gładź na sufity i do wykończeń wokół okien (Megaron)
    > - Klej do płytek ceresit cm11 plus. 18 metrów podłogi+ok 6-7 metrów ścian
    > - zaprawa cementowa do łatania ubytków w posadzce
    > - do instalacji elektrycznej: jedna szpula 100m kabla 2,5mm, bezpieczniki, skrzynke
    na bezpieczniki.
    > - około 20 płyt g/k (powiedzmy - pół na pół zielone z białymi)
    >
    > Do tego rozumiem, że pieniądze poszły na całą resztę materiałów eksploatacyjnych,
    typu wkręty, kleje poliuretanowe w piance, pianki montażowe, styropian, kątowniki,
    profile do płyt i tak dalej.

    > Jestem w trakcie szacowania kosztów, i mam przeczucie, że jak dobiję w szacunkach
    do 5 tysięcy to będzie dobrze.. Czy ktoś z Was, z doświadczeniem w remontach może
    potwierdzić lub rozwiać moje przypuszczenia? Bo budowlaniec mówił, że możliwa będzie
    nawet dopłata za materiały, a mi jest trudno uwierzyć, ze w ogóle aż tyle wydał na to
    wszystko.

    Jeśli te płyty gk były na równanie ścian a nie na nowe ścianki (przy
    ściankach dochodzi trochę kasy na stelaże i wełnę) to ja bym obstawiał
    bliżej 4000 zł niż 5000 zł a co dopiero 7000 zł.