  • 1. Data: 2014-05-28 23:08:43
    Temat: szczepienie drzew ozdobnych
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Witam,

    chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.

    Jako, że już troche późno może spróbowałbym z oczkowaniem - dobrze myslę?
    Jaką inną metodę można spróbować o tej porze roku?

    Czy dla wiązu dobrą podkładką będzie buk pospolity?
    Jaką podkładke zastosować dla modrzewia?

    Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat:-)

    uciu

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-05-29 10:23:06
    Temat: Re: szczepienie drzew ozdobnych
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "tibam" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.
    >
    > Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat:-)

    Hejka. Z. Terpiński "szkółkarstwo ozdobne".
    Pozdrawiam deszczowo Ja...cki

  • 3. Data: 2014-05-29 10:36:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.05.14 23:08, tibam pisze:

    > chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.
    > Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat

    Izabella Kiljańska - Kwiaty i krzewy ozdobne w ogródku.

    I przy okazji: http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

    --
    collie

  • 4. Data: 2014-05-29 13:22:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 10:36, collie pisze:

    > Izabella Kiljańska - Kwiaty i krzewy ozdobne w ogródku.

    Znalazłem na półce jeszcze książkę słynnego prof. Pieniążka "Sad przy domu",
    gdzie jest obszerny rozdział poświęcony przeszczepianiu drzew. Co prawda -
    owocowych, ale drzewo jest drzewo. :)

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-05-29 16:06:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 13:22:22 +0200, collie napisał(a):

    > Znalazłem na półce jeszcze książkę słynnego prof. Pieniążka "Sad przy domu",
    > gdzie jest obszerny rozdział poświęcony przeszczepianiu drzew. Co prawda -
    > owocowych, ale drzewo jest drzewo. :)

    No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

  • 6. Data: 2014-05-29 16:38:06
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 16:06, Ikselka pisze:

    > No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

    Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest taka,
    jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika ta sama,
    ale rezultaty nieco odmienne. ;)

    --
    collie

  • 7. Data: 2014-05-29 17:53:16
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest
    > taka, jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika
    > ta sama, ale rezultaty nieco odmienne. ;)

    Hejka. Ale przy szczepieniu drzew nieozdobnych iglastych można się
    pokłuć. ;-)
    Pozdrawiam analogicznie Ja...cki

  • 8. Data: 2014-05-29 18:23:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 16:38:06 +0200, collie napisał(a):

    > Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest taka,
    > jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika ta sama,
    > ale rezultaty nieco odmienne. ;)

    Nie mówiłam o ozdobnych i nieozdobnych, lecz o rodzaju - różnica w
    szczepieniu np iglaków i liściastych jest bardzo istotna, a to z powodu
    żywicowania iglaków oraz braku zdolności regeneracyjnych ich drewna:
    http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=307

  • 9. Data: 2014-05-29 18:32:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 18:23, Ikselka pisze:

> [...]
    > szczepieniu np iglaków i liściastych jest bardzo istotna, a to z powodu
    > żywicowania iglaków oraz braku zdolności regeneracyjnych ich drewna:

    Gdzie to niby mówiłaś? Bo ja przeczytałem tylko tyle:

    > No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

    Stąd się wzięła moja odpowiedź.
    A co do reszty Twojej obecnej wypowiedzi: nie ucz ojca dzieci robić. ;)

    --
    collie

  • 10. Data: 2014-05-29 18:40:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 17:53, Dirko pisze:

    > Ale przy szczepieniu drzew nieozdobnych iglastych można się pokłuć. ;-)

    Podobnie jak przy szczepieniu drzew ozdobnych iglastych. ;)

    --
    collie