  • 1. Data: 2010-04-08 20:15:54
    Temat: szlaufwaga, a słupki ogrodzeniowe
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Witam kolegów.

    Mam do postawienia ogrodzenie na długości ok. 160 mb (jeden bok -
    reszta już ogrodzona przez sąsiadów). Będę to robił sam - a jeszcze
    nigdy podobnych rzeczy nie robiłem :)

    Zastanawiam się jak najwygodniej złapać poziom słupków... niwelatorem
    nie dysponuję.

    Wymyśliłem, żeby kupić sobie szlaufwage (kawałek węża przezroczystego)
    i przy pomocy tego wyznaczyć poziomy słupków co, powiedzmy 15 metrów.
    Potem pomiędzy tymi słupkami rozciągnąć sznurek murarski (naciągnąć
    mocno) i równać środkowe słupki do sznurka.

    Czy pomysł ze szlaufwagą jest dobry? Moi murarze właściwie całą budowę
    opękali przy pomocy takiego prostego urządzenia i nie pomylili się
    więcej jak o 1 cm w poziomach narożników...

    A może macie inne pomysły na równe wmurowanie słupków ogrodzeniowych?

    Pzdry,
    MW

  • 2. Data: 2010-04-08 20:25:38
    Temat: Re: szlaufwaga, a słupki ogrodzeniowe
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Szlauchwaga kosztuje 20zł a dokładność wykonanego nią pomiaru może przewyższyć
    dokładnosć niwelatora. Przyda ci się też do wielu innych prac (wylewki, sufity
    podwieszane).

  • 3. Data: 2010-04-08 20:36:51
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 8 Kwi, 22:25, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Szlauchwaga kosztuje 20zł a dokładność wykonanego nią pomiaru może przewyższyć
    dokładnosć niwelatora. Przyda ci się też do wielu innych prac (wylewki, sufity
    podwieszane).

    Ja wiem, że kosztuje grosze, ale czy rzeczywiście można liczyć na taką
    dokładność, jaką sugerowałby zdrowy rozsądek? :)

    Mniejsza o koszty, ale boję się, że może dojść do jakichś przekłamań,
    jak wąż będzie miał 20 metrów - jakieś zagięcia, pęcherzyki
    powietrza... :)

    PZdry
    MW

  • 4. Data: 2010-04-08 21:32:22
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Mniejsza o koszty, ale boję się, że może dojść do jakichś
    > przekłamań,
    > jak wąż będzie miał 20 metrów - jakieś zagięcia, pęcherzyki
    > powietrza... :)

    No co Ty....
    Klania sie fizyka na poziomie szkoly podstawowej!
    Adam

  • 6. Data: 2010-04-08 21:43:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Klania sie fizyka na poziomie szkoly podstawowej!

    Dobra, dobra - teoretycznie bedzie równo. A jak bedzie wiał wiatr? Mam
    zerowe doswiadczenie z waserwagą i nie mam pojęcia jaka bedzie różnica w
    poziomie jesli jeden koniec wystawimy na wiatr. Być moze znikoma. Ale fizyka
    mówi ze będzie różniaca :)

    b.

  • 5. Data: 2010-04-08 21:43:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

  • 7. Data: 2010-04-08 23:44:12
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Przy cienkim wężyku lepkość wody powoduje, że poziomy wyrównują się długo.
    Tanim sposobem jest poziomica "laserowa". Tylko zazwyczaj trzeba je (te
    tanie) samemu skalibrować.

    --

    Pozdrawiam,

    An

  • 8. Data: 2010-04-09 06:01:51
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Przy cienkim wężyku lepkość wody powoduje, że poziomy wyrównują
    > się
    > długo. Tanim sposobem jest poziomica "laserowa". Tylko zazwyczaj
    > trzeba je (te tanie) samemu skalibrować.

    Przy 20m poziomica laserowa przyda się co najwyżej do celnego nią
    rzucania ;-)

    Robiłem na swojej działce pomiary dalmierzem laserowym. Realna
    szansa na zobaczenie laserowego punkcika w terenie w moim przypadku
    wynosiła jakieś 10m a i to był już hardkor (jedna osoba starała się
    trafić w deskę wykorzystywaną jako łata, druga osoba patrzyła na
    deskę i usiłowała zobaczyć plamkę).

    J.

  • 9. Data: 2010-04-09 07:12:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > jakieś 10m a i to był już hardkor (jedna osoba starała się trafić w
    > deskę wykorzystywaną jako łata, druga osoba patrzyła na deskę i

    Po co taka precyzja? To kosmodrom? W linii plotu, ale dalej
    niz krancowe slupki wbij 2 slupy, podeprzyj zastrzalami, rozepnij
    lekki sznurek (polecam kłąb takiego bialego, brzydkiego splotu
    do snopków) i bardzo mocno napnij.

    Poziom dokomponuj na oko - zerkajac po sznurku, czy z jednej lub
    drugiej strony linia sznurka nie wyje w niebo. Jesli sa ploty
    sasiadów, dokomponuj sie tez do nich.

    Dla spokoju spytaj tez zone.

    Material na plot ma prawdopodbnie stala wysokosc (np siatka
    miewa 1,5 m). Szukanie poziomu trzeba skonfrontowac z późniejszymi
    koniecznosciami albo wybrania jakies górki, albo nadsypania
    jakiegos dolka, tak by dół plotu jakos pasowal do gleby
    i by za duzo sie nie narobic.

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2010-04-09 07:22:24
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 9 Kwi, 08:01, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wynosiła jakieś 10m a i to był już hardkor (jedna osoba starała się
    > trafić w deskę wykorzystywaną jako łata, druga osoba patrzyła na

    No dobra, Panowie... to jaki macie sposób na równe wkopanie słupków
    ogrodzeniowych na długości 160mb?
    Pewnie sprawa nie byłaby taka trudna, gdyby nie problem z nierównością
    terenu - na oko teren mniej więcej w połowie zaczyna się delikatnie
    wznosić i w niektórych miejscach mam górki i doliny (20-30 cm różnicy
    poziomów)...

    Na prostym terenie wziąłbym długą łatę, poziomicę i wkopywał słupki po
    kolei równając do poziomicy... A tak, boję się, że stopniowo będę
    zakopywał słupki coraz głębiej (trzymając poziom góry słupka), aż w
    końcu zakopię go w połowie jego wysokości :)

    Najlepiej byłoby wyznaczyć jakiś średni poziom gruntu i do tego
    średniego poziomu równać słupki... tylko jak to zrobić na takiej
    długości?

    Pzdry,
    MW