  • Data: 2018-09-12 09:49:07
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Sep 2018 09:27:51 +0200, Myjk wrote:
    > Pożytecznym i przyjemnym nazywasz trucie siebie i rodziny wyziewami z
    > komina tuż nad głową?

    Komin mamy na kilkunastu metrach. Aż tak wysocy nie jesteśmy.

    > Ciekawe. I nie opłaca się to przez mizerną
    > sprawność kotłó na paliwo stałe (szczególnie tych ręcznie obsługiwanyhc)
    > -- nawet jak się ma własne drewno, to lepiej je sprzedać

    Widać mamy całkiem inne postrzeganie opłacalności. Aby sprzedać drewno
    musiałbym się napracować tyle samo - a nawet więcej. Do tego założyć DG.
    Opłacić składki. Księgowego. Ew. odprowadzać VAT. Zapewnić transport.
    Następnie kupić ten "cywilizowany" sposób ogrzewania i kupować pelet,
    znów opłacając robociznę, składki, VAT i transport. Do tego modlić się
    zimą by prąd nie wyszedł - a potrafi czasem wyjść na kilka dni. Bez
    ciepłej wody w kranie da się bez problemu przeżyć kilka dni w roku. Bez
    ogrzewania przy -20 st. na zewnątrz dużo ciężej.

    No i ominęłaby mnie cała przyjemność tej zabawy - czyli palenie własnymi
    szczapami.

    Mateusz