  • 51. Data: 2013-01-31 10:38:48
    Temat: Re: ustawa smieciowa - kontrole!
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-31 10:09, 4CX250 pisze:
    >> Dokładnie. Marek coś miesza.
    > http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/nowy-sacz-op
    laty-za-smieci-wzrosna-o-30-procent,41379#.UQozxB33h
    WI
    Prawdopodobnie redaktorzynie chodziło o średnie miesięczne zużycie wody
    _na_osobę_.

    Maciek

  • 52. Data: 2013-01-31 11:19:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 12:48:09 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Nie ważne. Powoduje wzrost i często się okaże że przez to zamiast 10,4m3
    >
    > będzie 10,5m3 co zostanie zaokrąglone do 11m a to oznacza wzrost opłaty o 4
    >
    > osoby x 1m3 x 4,70 = 18,80zł
    Uchwała jest tu

    http://www.nowysacz.pl/content/resources/urzad/rada_
    miasta/uchwaly/06/XXXIX_SRMNS/u_xxxix_401_12_v.pdf
    Błędnmie mnożyxsz razy liczbe osób. Wzreost zużycia wody o 1m3 spowoduje wzrost
    opłaty za śmieci o 3,57zł
    A tak na marginesie po co myć smieci?

  • 53. Data: 2013-01-31 11:19:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 10:09:30 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]

    Uchwała jest tu
    http://www.nowysacz.pl/content/resources/urzad/rada_
    miasta/uchwaly/06/XXXIX_SRMNS/u_xxxix_401_12_v.pdf

    Jeśli smieci sortowane to 357 razy ilośc zutej wody w gospodarstwie.
    Dla 3 osobowej rodziny to wyjdzie 3*4*3,57= 42,84zł
    Dużo w porównaniu ze stawkami np z mojego miasta- 8,5zł od osoby

  • 54. Data: 2013-01-31 22:33:11
    Temat: Re: ustawa śmieciowa - kontrole!
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > ZbyszekZ wrote:
    > 50zł od osoby czy tak szacujesz?

    > tylko ze zgodnie z ustawą nie moga sobie tej kasy przeznaczyć na
    cokolwiek.

    Ale można na takie p-stwo zrobić partyjny desant i żyć sobie dostatnio.
    Taka firma z definicji nie może zbankrutować.

    Poza tym... hm...
    Gdybyś był księgowym to wiedziałbyś, ze to naprawdę nie jest problem.
    w/k

  • 55. Data: 2013-02-01 03:10:45
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 10:51:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Hej!
    >

    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/monitoring-
    i-donosy-tak-gminy-sprawdza-nasze-smieci,303232.html

    > No niestety dla mnie to sa fatalne wiesci. Zawiodlem sie :)
    >

    > Skoro beda takie kontrole i porownania kto ile zuzywa wody i porownywanie tego do
    ILOSCI wyrzucanych smieci, to niestety patologia pozostanie. Zglosza jedna osobe, a z
    reszta beda MUSIELI cos zrobic. Spalic lub wyrzucic do lasu.

    > Cala idea tej ustawy wlasnie wyparowala :)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Śmieciowy kij ma dwa końce. Na onanecie napisali że gminy muszą zrobić przetargi.
    Ideą było żeby kolesiostwo w gminnych spółkach zarobiło. Dlatego dali wysokie ceny.
    Na onanecie napisali że jest wielce prawdopodobne że do przetargów staną prywatne
    firmy. I nie wykluczone że dadzą atrakcyjniejsze oferty niż koleżeńskie spółeczki. I
    o ile ceny urzędowe się nie zmienią to koleżeństwo nie zarobi. A tak generalnie to
    chuj im w dupę i kamieni kupę.

  • 56. Data: 2013-02-01 12:34:20
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...
> [...]

    > że dadzą atrakcyjniejsze oferty niż koleżeńskie spółeczki. I o ile ceny
    > urzędowe się nie zmienią to koleżeństwo nie zarobi. A tak generalnie

    Przecież to od początku widać że to skok na naszą kasę. Jakim cudem te
    obecne firmy zarabiają na swoich prezesów i na pracowników przy dzisiejszych
    kosztach, skoro ja czytam że u nas, obecnie, nie objętym żadnym wywozem
    śmieci jest 30% domostw a po nowemu ma być 100%.
    Obecne firmy wychodzą na swoje przy 70% obsługiwanych gospodarstw. Jeszcze
    jest tak że są to często po 2-3 firmy na małym jak nasz terenie.
    Jak to jest, że od lipca po nowemu ma się nie opłacać jednej tylko firmie a
    więc monopol obsługiwać podane na tacy 100% gospodarstw i to jeszcze z uwagą
    taką że obecnie kubły są dostarczane przez firmę a od lipca trzeba będzie
    sobie samemu kupić.

  • 57. Data: 2013-02-01 14:37:12
    Temat: Re: ustawa smieciowa - kontrole! OT
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > stron informują mnie że z dniem xxx wchodzą nowe zasady zgodnie z ustawą
    > i że radni przyjęli taki właśnie sposób wylicznia kosztów w naszej
    > gminie. Informują też, że należy pamiętać o zerwaniu starej umowy oraz
    > że nowe wyliczenia i zgłoszenie należy dokonać samemu najpóźniej do dnia
    > wejścia w życie nowych zasad.
    > Na stronach informacyjnych mojego miasta jeden z radnych opisując nowy
    > sposób też wyjaśnił że tak będzie rozliczane i dopisał jeszcze że według
    > niego sposób jest uczciwy bo przeprowadzony na podstawie analiz firmy

    Jako aktywny członek lokalnej społeczności :), pierwszy raz pojawiłem
    się na zebraniu organizowanym przez gminę, gdzie m.in. poruszany był
    temat ustawy śmieciowej. Wójt stwierdził, że rada gminy nie podjęła
    żadnej uchwały, bowiem przepisy się zmieniają/zmienią ? (Tu nie jestem
    pewny, bo kazało się, że mam całkiem atrakcyjne sąsiadki). Przymierzali
    się do ustalenia opłaty liczonej wg zgłoszonej ilości osób. Na podstawie
    zapytań cenowych/rozeznania rynku wstępnie szacują koszt wywozu śmieci
    na 10 zł niesegregowane/6 zl segregowane, choć może będzie mniej. W tym
    mają się zawierać kosze na śmieci (do tej pory dostarczane przez f-mę
    sprżatająca - teraz gminę więc nic się dla mnie nie zmienia), worki na
    segregowane (czyli jak poprzednie). Dodatkowo ma być utworzony punkt
    odbioru segregacji, jeśli by komuś było za mało worków, czy akurat miał
    komunię/chrzciny i więcej szkła się zbierze wtedy trzeba samemu dowieźć.
    Dodatkowo będą mieli obowiązek zbierać raz na jakiś czas - nie słyszałem
    na jaki - wielkie gabaryty i elektronikę.
    Do tej pory płacę 28 zł miesięcznie za pojemnik 240l odbierany raz w
    miesiącu, segregacja również raz w miesiącu bez limitu, zabraknie worków
    można jechać do zakłądu oczysczania to dadzą, bądź pakować w normalne
    worki na smieci, choć najlepiej by było widać co jest w środku.
    Prognozowany system dla mojej 3 os rodziny jest dużo bardziej opłacalny.

    Ale lepiej narzekać lub korzystać wiedzę o życiu z internetu.

    pozdrawiam
    rafał