    Subject: Re: warsztat sam. jak głęboko wsiąka olej
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Date: Sun, 3 Feb 2019 22:33:31 +0100

    W dniu 01.02.2019 o 22:22, abomito pisze:
    > Witam

    > Może jeszcze raz, tylko powoli.
    > Czy chcesz "te maszynke" postawić na tym stropie, czy pod tym stropem?
    > Ja mam nadzieję że to w tej piwniczce, ale mogłem się nie dorozumieć.
    > Jeżeli w piwniczce, to wystarczy dać dylatację, żeby nie stała na betonie
    > ze względu na drgania..Prosty inżynier to Ci wyjaśni.
    > Natomiast jeśli chcesz "te maszynkę" dać na górę, to docelowo ona i tak
    > wiedzie do piwnicy.Razem ze stropem.Może nie od razu po wstawieniu, ale że
    > przejdzie na dolną półkę to raczej pewne.Mam tylko nadzieję że ludzi wtedy
> [...]

    W piwniczce se ne da. Jest tam tylko kocioł CO i zejście jest 1,5x1 m
    szerokie.
    Strop wygląda na "czołgowy" - ma chyba z 35 cm (nie mierzyłem , na oko
    co najmniej 30+). ściany fundamentowe też jakieś nieliche i wszelkie
    inne nadproża - "niedelikatne".

    Maszynka ma ok. 4,6m długości i chyba 1,2 szeroka
    Powiedzmy że coś podobnego do tego:
    https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjylanPwKDgAhU
    Op4sKHYS-CZoQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.mhbor
    owski.de%2Fpl%2Fuzywane-Wtryskarki%2FARBURG-Allround
    er-320-C-500-170-SELOGICA_502246.html&psig=AOvVaw3Sm
    NmmFry5-UCnPCheZLqb&ust=1549315614870243

    Zenek chyba jednak ma rację, zamiast się pier.. lepiej podrównać rzucić
    linoleum (nie pod stopy maszyny, a może właśnie pod nie?).

    I druga racja, trzeba by się kogoś obeznanego zapytać dla spokoju duszy
    jak to widzi wobec drgań (poziomych) - maszyna będzie stała blisko i
    równolegle do jednej ze ścian fundamentowych.