  • Data: 2018-10-01 16:00:22
    Temat: Re: weekendowo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    quent pisze:

    > Jednak zacząć należałoby od zniesienia przymusu ubezpieczeń -
    > reszta sama się wyklaruje. Państwo będzie się wtedy wycofywać
    > pwoli z kolejnych dziedzin życia.

    Z jakich konkretnie? Na przykład ze szkolnictwa? Gdzieś tak
    w XIX wieku ludzie doszli do wniosku, że dość jest wspólnej
    kasy, aby każdego urwisa chociaż czytać i pisać nauczyć.
    Będzie to z pożytkiem dla wszystkich, bo choćby spadnie
    prawdopodobieństwo napaści w ciemnym lesie ze strony ludzi,
    którzy nie mają żadnych perspektyw życiowych.

    > Przymus ubezpieczeń to filar socjalizmu.

    A ja myślałem, że co inne. Nie słyszałem żeby socjalizm
    postulował coś takiego jak "ubezpieczenia szkolne". Ten
    problem był rozwiązany wcześniej, nim ów socyalizm nastał.
    Ja bym nie miał nic przeciwko temu, by w niesocjalistyczny
    i nieubezpieczeniowy sposób, na wzór szkolnictwa, załatwono
    na przykład powszechną ochronę zdrowia. Do konstytucji już
    to wpisano, więc pierwszy krok byłby zrobiony. Taniej by
    było dla wszystkich.

    --
    Jarek