  • 1. Data: 2012-06-05 07:54:14
    Temat: welna miedzy belkę a ścianę?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    pomiedzy belkami dachowymi mam juz welne, teraz powstaje pytanie czy miedzy
    ostatnia belkę a sciane z porothermu tez wsadzac welne czy ma zostać
    dziura ? nie bedzie sie tam cos skraplac?

    dzieki za pomoc

    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2012-06-05 08:08:13
    Temat: Re: welna miedzy belkę a ścianę?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.06.2012 07:54, rt pisze:
> [...]
    > ostatnia belkę a sciane z porothermu tez wsadzac welne czy ma zostać
    > dziura ? nie bedzie sie tam cos skraplac?

    uprzedze Kikiego - pokaż zdjęcia, bo prawdopodobnie masz zjebane szczyty..

  • 3. Data: 2012-06-05 13:03:41
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 08:08, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    > W dniu 05.06.2012 07:54, rt pisze:> Witam

    > uprzedze Kikiego - pokaż zdjęcia, bo prawdopodobnie masz zjebane szczyty..

    Żeby tylko szczyty

  • 4. Data: 2012-06-05 14:29:10
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

    > uprzedze Kikiego - pokaż zdjęcia, bo prawdopodobnie masz zjebane szczyty..

    Hahaha to prawda :-)
    Niech daje foty to zobaczymy zanim będzie za późno.

  • 5. Data: 2012-06-05 14:30:14
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "lopi1" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > uprzedze Kikiego - pokaż zdjęcia, bo prawdopodobnie masz zjebane szczyty..

    > Żeby tylko szczyty

    Ktoś mu nagadał może, że tam w rogach ma byc wentylacja :-)

  • 6. Data: 2012-06-05 14:47:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Hahaha to prawda :-)
    > Niech daje foty to zobaczymy zanim będzie za późno.

    Tak się wtrącę. Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego ktoś kto buduje z
    porothermu lub podobnych nie robi ostatniej warstwy z ytonga?
    - Po pierwsze znika problem mostków na górze ścian szczytowych
    - Po drugie znika problem "wiania" z gniazdek w przypadku niedokładnego
    ocieplenia szczytów
    - Po trzecie ytong można łatwo przyciąć pod odpowiednim kątem.

    Nie rozumiem dlaczego budowlańcy pracowicie przycinają ostatnią warstwę
    szlifierkami kątowymi lub na innych budowach wylewają te brakujące
    trójkąciki między kolejnymi warstwami z betonu. Toż to dodatkowa robota.

    Czy ktoś mi może wytłumaczyć czy to tak z rozpędu, czy może przemawia za tym
    jakaś ideologia, że _cała_ ściana ma być z porothermu?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-06-05 14:57:30
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-05 14:47, Ergie pisze:
    > Tak się wtrącę. Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego ktoś kto buduje z
    > porothermu lub podobnych nie robi ostatniej warstwy z ytonga?

    Ja zapytałbym wręcz - dlaczego ktoś buduje z porothermu zamiast z ytonga
    ;-))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-06-05 15:11:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ja zapytałbym wręcz - dlaczego ktoś buduje z porothermu zamiast z ytonga

    Ale po co?

    Marek

  • 9. Data: 2012-06-05 15:15:48
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > Tak się wtrącę. Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego ktoś kto buduje z
    > porothermu lub podobnych nie robi ostatniej warstwy z ytonga?

    Właśnie, ja też to mówię od dawna ! Bo sobie myślę, że im wmówiono, że
    porotherm lepszy i nie chcą kalać ytongiem :-)

    > - Po pierwsze znika problem mostków na górze ścian szczytowych

    Może nie tyle znika co łagodzi. Nie zaszkodzi tam przykleić dyszkę
    styropianu.

    > - Po drugie znika problem "wiania" z gniazdek w przypadku niedokładnego
    > ocieplenia szczytów

    Wieje nie samymi szczytami ale poprezez brak pionowych spoin i popękany
    materiał. Po drugie ocieplając z zewnątrz nikt nie tynkuje. ja tynkowałem i
    mi nie wieje.
    Ale to chyba jedno co mi sie pzypadkiem udało.

    > - Po trzecie ytong można łatwo przyciąć pod odpowiednim kątem.

    To wiadomo.

    > Nie rozumiem dlaczego budowlańcy pracowicie przycinają ostatnią warstwę
    > szlifierkami kątowymi lub na innych budowach wylewają te brakujące
    > trójkąciki między kolejnymi warstwami z betonu. Toż to dodatkowa robota.

    Cała budowlanka jest taka mądra, pełna sprzeczności. Ocieplacze styropianem
    zostawiają celowe przewiewy żeby wietrzyć ścianę pod ociepleniem.

    > Czy ktoś mi może wytłumaczyć czy to tak z rozpędu, czy może przemawia za
    > tym jakaś ideologia, że _cała_ ściana ma być z porothermu?

    Porotherm to największe gówno budowlane jakie może być. Jest materiałem z
    wyboru. Czasem używany jest ze względu na większą nośność od gazobetonów.
    Tak było u mnie. Podobno gazobeton był za słaby pod stropem ale już ponad
    stropem trzeba było murować z ytonga.
    Do budowlanki jest negatywna selekcja. Każdy chce siedzieć w biurze, a nie
    taplać się w błocie. Ci co umysłowo nie dają rady w biurze idą na budowę
    mieszać cement. nie ma co od nich wymagać zdrowego rozsądku.

  • 10. Data: 2012-06-05 15:25:09
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Do budowlanki jest negatywna selekcja. Każdy chce siedzieć w biurze, a nie
    > taplać się w błocie. Ci co umysłowo nie dają rady w biurze idą na budowę
    > mieszać cement. nie ma co od nich wymagać zdrowego rozsądku.
    Kolego nie obrazaj innych, biorąc po uwagę to co na tej grupie wypisujesz to
    tez inteligencją nie grzeszysz....